50 inch (30kg zware) Plasma TV aan de muur

Gwb74

  • #1
Ik wil mijn 50 inch Samsung Plasma aan de muur hangen, alleen twijfel of deze muur het wel kan houden. Het is een oude woning, uit de jaren 70 gok ik. De muur is erg zwak. Ook gasbeton vermoed ik, maar weet niet zeker. Ik ben zelf ook niet echt een heel ervaren klusser, dus durf eigenlijk zelf deze klus niet uit te voeren. ...Zodra ik ook maar iets in de muur begin te boren, brokkelt alles gelijk af. En de boor schuift gewoon weg in de muur waardoor je echt van die uitgelubberde gaten krijgt. Pluggen vallen met schroef en al gewoon zowat van de muur.

Helemaal dwars door de muur heen boren is voor mijn ook geen optie. Het gaat om een tussenmuur in de woonkamer en aan de andere kant zit de gang naar de voordeur.

Ik had daarentegen een andere muurbeugel in gedachten. Namelijk de Vogels EFW8305. een die dus wel gewoon vlak tegen de muur aan zit.

al via diverse kanalen informatie ingewonnen. De ene zegt: Kan prima, terwijl iemand anders mij dit zeker weer niet wil aanraden omdat de muur gewoon te zwak is, en de TV zeer zeker naar beneden zal donderen.. Hoewel, onmogelijk lijkt het mij ook weer niet. aan de andere kant van de wand hangt er ook een radiator aan de muur.

Ik hoor termen over superpluggen, alligatorpluggen e.d...
Wat kan ik doen? Wie kan mij goed advies geven?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Topic kapen is niet toegestaan, topic afgesplitst.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu