2300 euro voor gipswandje 3m?

Seth_dh

  • #1
Hallo, ik ben new hier.

Ik heb een wandje laten zetten door een klusman bevriend met mijn schoonouders. Mijn nieuwe vrouw wilde een verbouwing vlak na onze huwlijksreis en i.v.m. school en druk schema heb ik me er buiten gehouden.

Nu is die gast 3 daagjes bezig geweest en alles behalve snel, 9:00 komt ie aangereden, 16:30 stipt gaat ie opruimen en een uurtje later izi foetsie. Hij rekent wel 33hr met een uur tarief van 30euro/hr, 990euro.

Het afwerk hout "had ie nog wel ergens liggen" en hij was heel vrij met het geven van matriaaltjes hier en daar, plugjes enzo. 135euro

Het zetten van een wandje van 3m lang en een deurkozijn erin bleek hem echter 3 volle dagen te kosten, want hij liep vol trots constant naar zijn mobile cirkelzaag toe, meten kon hij dus ook al niet want elke millimeter moest er af, en dat mochten wij weten.

Afin, het slopen van 2 gasbeton wanden was in 4uur geklaard en dat hebben we zelf maar gedaan.

Hij rekent ons dus, 33uur, van welk hij er minder dan 30 is geweest, wat rest hout dat ie nog had, en een container die niet volgens afspraak aan kwam zetten. 1810 euro excl. btw en container a 350 euro.

Is dit normaal tegenwoordig?
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als dit een bevriende klusser van uw schoonouders is lijkt het me verstandig om met hem te gaan praten.
Dit forum is hier in ieder geval niet voor bedoeld, dit staat ook in de forumregels.
 

Seth_dh

  • #3
Mijn excusses, het zal iig niet weer gebeuren. Heeft u enig idee wat zo'n klus wel mag kosten? Of waar ik dit kan achterhalen? Het was namelijk nogal een schok om die rekening te krijgen, maar goed, thankx voor de reply
 

Pepjo

  • #4
Zoek even rond op het net bij verschillende klusbedrijven, dan kom je er wel achter.

Mocht je verder zelfklusvragen hebben, dan kun je die rustig hier stellen, maar op dit topic gaat een slotje, het valt buiten de doelstellingen van dit forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu