Toondetectie alarm

Snorkel13

  • #1
Zijn onlangs overgestapt op glasvezel voor o.a. telefoon.
De beheerder geeft aan, dat er i.v.m. het alarm nog een analoge lijn moet komen, maar dat dan wel de toondetectie van de analoge kiezer uitgeschakeld moet worden. Kan iemand mij zeggen wat dit betekent en hoe het te doen is.
Gebeurt het uitschakelen niet, dan treedt er veelvuldig storing op.
 

Monteur Bert

  • #2
Waarschijnlijk bedoelde de beheerder (van het glasvezel net??) de kiestoondetectie?
Maar de gegevens lijken mij niet duidelijk genoeg om een bruikbare reactie te krijgen.
Ook al i.v.m. mogelijke verzekeringsclaim in geval van alarm adviseer ik het bedrijf wat onderhoud aan het systeem uitvoert (of geleverd heeft) in te schakelen.
Bert.
 

Tozz

  • #3
Hier wordt inderdaad de herkenning van een kiestoon bedoelt. De Hayes AT command set voorziet hier wel in, en de meeste modems ondersteuning dit ook. Echter, ik moet het eerste alarm systeem waarbij je de Hayes initialisatie commando's als gebruiker kan wijzigen nog tegenkomen, en ik betwijfel eerlijk gezegd of een installateur dit wel kan.

Kwestie van je installateur bellen. Je kunt eventueel ook overstappen op een GSM kiezer of een IP-alarm. Met name dat laatste is wellicht een goede optie. Dat is een kastje die een telefoonlijn simuleert en het alarm via het Internet doorzet naar de alarmcentrale.

Als je een recent alarmsysteem hebt heeft deze misschien ook een uitbreiding om als IP alarm te fungeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu