Toilet rapid SL

Svenvaneldik

  • #1
Hoi Klusserts,

Wij hebben volgens mij een Grohe Rapid SL ingebouwd, de oude versie met 2 slangetjes. Hij spoelt wel wat water, maar heel weinig. En hij stopt ook niet uit zichzelf. Het lijkt erop dat de buis in het reservoir verder omhoog zou moeten gaan.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Thanks
 

Spijk

  • #2
Die klacht komt wel eens vaker voor bij deze reservoirs. Doordat de rubber slangetjes wat zijn uitgezet in de loop der jaren geven ze niet voldoende luchtdruk meer om het uitstroommechanisme volledig op te tillen. Meestal volstaat het om de slangetjes iets in te korten.
 

Svenvaneldik

  • #3
Dat zou een makkelijke en goedkope oplossing zijn. Hoeveel Is iets? 2 cm?
 

Spijk

  • #4
Dat hangt er een beetje van af wat de staat van de slangetjes is. Ik zou beginnen met een centimeter en dan testen. Indien nodig nog een centimeter, tot maximaal een centimeter of drie totaal. Even beetje bij beetje en kijken wat hij doet.
 

Svenvaneldik

  • #5
Ik heb beide slangetjes met 3 cm ingekort maar er is nauwelijks verbetering, helaas.
Nog een, volgens mij, mankement is dat de knop ontzettend zwaar drukt. Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben?
 

Svenvaneldik

  • #6

Oke, er is een leuke wending in het geheel gekomen. Ik heb contact gehad met de grohe service afdeling en daarmee zijn we tot de conclusie gekomen dat het aan de bodemklep ligt. Deze heb ik eruit gehaald en heb hem gedemonteerd om te kijken waar het probleem zit.
Nu heb ik het volgende gevonden (zie foto). Een scheurtje in een van de pneumatische opblaaszakjes.

Heeft een van jullie een idee hoe ik deze kan maken/plakken? Of zijn deze ergens te bestellen?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Ik zou weer even contact zoeken met de service afdeling.
Met een beetje mazzel sturen ze het zo op.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu