TL verlichting aansluiten

Klusklusklus

  • #1
Ik wil graag weten wat de juiste methode is om TL balken aan te sluiten boven systeemplafonds?

Aan de lamp-armaturen zitten momenteel snoeren van +- 2m.

Wat is dus de beste manier van aansluiten?

*De stekkers er af snijden en alle draden samen voegen in een kabeldoos en aan elkaar maken met kroonstenen?
*De stekkers allemaal in een verdeelblok steken en de stekker ervan in een geschakelde wandcontactdoos steken?
*Voor elke TL balk een eigen wandcontactdoos maken tegen het betondek?
*De snoeren langer maken zodat ze allemaal bij elkaar in een meervoudige wandcontactdoos kunnen?

Wie weet dit?
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Optie 3
 

Klusklusklus

  • #3
De meest bewerkelijke en dure?
 

Dirk71

  • #4
Iets minder duur en bewerkelijk (en zo zit het ook bij het bedrijf waar ik werk) : een dubbele contactdoos tussen TL balk 1 en 2, tussen TL balk 3 en 4, enz.

Scheelt de helft van het werk en de snoeren zijn lang zat...
 

Klusklusklus

  • #5
Hoe zit het met optie 2?

Is die toegestaan? Die wil ik nl. toepassen met 4 tl-balken per verdeelblok?
 

Tiho

  • #6
Je kunt toch ook vaak aan de ene kant de ander weer aansluiten. Dus aan de kant waar het snoer niet zit, dan zet je ze parralel.
 

Klusklusklus

  • #7
Hallo,

Deze balken kun je niet doorlussen.
Het zijn balken om in systeemplafonds te leggen met al een snoer met stekker eraan.
 

Sjeki

  • #8
Optie 2 is naar mijn weten niet toegestaan, omdat je dan een verdeelblok in een vaste installatie opneemt.
 

@$T

  • #9
Snoeren boven het plafond mogen niet langer dan 3 m zijn dus het antwoord is niet zo simpel. je kunt een meervoudige wcd p[laatsten en als de snoeren dat op een fatsoenlijke manier halen kun je dat toepassen.
 

DeSoester

  • #10
Of 4-voudig dozen nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu