Tikkende waterleiding

Sonny035

  • #1
Hallo forumleden,

Ik woon in een flat op de 4e etage. Ik heb al maanden last van een tikkende waterleiding in de toilet. Zelfs bij geen watergebruik maakt de waterleiding een bonkend (tikkend geluid geluid) soms meerdere keren in een minuut.

Voor het slapen draai ik in de wc de hoofdwaterleiding dicht anders kunnen we niet slapen.

Er zijn al 2 lootgieters bij geweest en die hebben het niet kunnen verhelpen. Een waterslagdemper is geplaats dat heeft ook niet geholpen. dat de leiding niet goed gebeugeld is lijkt mij ook niet het probleem.

In de ochtend om 05.00 draai ik de hoofdwaterleiding weer open dan begint direct om de paar seconden weer de waterleiding te tikken.

ik heb mijn boiler al is uit gedaan en ook de wc kraan dicht gedraaid maar niks lijkt te tik te kunnen verhelpen.

Ik heb met de huisbaas overlegt maar die weet ook niet wat die er mee aan moet en de VVE wil ook niks voor mij doen. De VVE zegt gewoon dat de waterleidingen voor eigen rekening zijn. Dus kort gezegd zoek het maar uit.

In mijn flat is geen watermeter aanwezig. Die staan in een aparte ruimte voor gezamenlijk gebruik daar is tevens een hydrofoorpomp aanwezig.

Ik hoop dat iemand met mij wil meedenken en misschien de gouden oplossing heeft voor mij. Ik woon er door deze bonk in de waterleiding niet meer met plezier.

Groetjes Sonny
 

Martijnvl

  • #2
Enige tijd iets soortgelijks gehad; oorzaak was een defecte keerklep in de watermeter. watermeter is door Vitens vervangen en probleem was opgelost.
 

Sonny035

  • #3
Hoi martijn,

Dat zei mijn lootgieter ook al. Helaas is er geen watermeter aanwezig in mijn flat. Die zit in een algemene ruimte voor alle woningen in de flat.

Zou het kunnen zijn dat ze daar dan de keerklep moeten vervangen?
 

Martijnvl

  • #4
Ik neem aan dat elk appartement wel een eigen watermeter heeft?

De drinkwaterleverancier zal de hele watermeter omwisselen, niet alleen de keerklep die hierin gemonteerd zit.
(in mijn geval een gereviseerde 'oude' meter)
 

Sonny035

  • #5
We hebben in een aparte ruimte voor alle woningen in de flat 3 matermeters als ik mij goed heb laten informeren door mijn huisbaas.

We betalen ook een gezamenlijke rekening voor het water dus dat zou goed kunnen dat er een gezamenlijke watermeter is
 

Roykes

  • #6
Maak eens een foto van de hoofdkraan die je altijd dichtzet.
 

Sonny035

  • #7


Bij deze de foto van het kraantje.
Groetjes Sonny
 

Martijnvl

  • #8
Heeft een van de buren gelijke klachten?
 

Sonny035

  • #9
Naast mij de buren niet en onder ook niet. Alleen boven mij moet ik nog checken. Ik had het probleem al toen dat huis leeg stond.

Op de eerste etage zit wel een vrouw die erg last heeft van een tikkende waterleiding. Die heeft zelf ergens aan de kranen lopen sleutelen. Daar komt deze week een lootgieter langs. Ze zit alleen niet recht onder mij maar er 1 woning ernaast. Zij heeft ook last snacht van een tikkende waterleiding.
 

Sonny035

  • #10
Roykes had je het kraantje nog gezien?
 

Sonny035

  • #11
En geen van mijn buren heeft onder naast mij en boven mij last van.

Heeft er iemand nog een idee?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #12
Draai de kop van de stopkraan er eens af en kijk of er veel speling zit in de danser, dat is het gedeelte waar het rubbertje op zit.
Zo ja dan een nieuwe kraankop plaatsen.
 

Petersch1

  • #13
Dat wordt dan wel een natte boel toch?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #14
En het advies is ?
 

Sonny035

  • #15
Bedankt Jan, Ik ga de huismeester het water laten afsluiten en dan zal ik is gaan kijken naar dat kraantje
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu