Tikkende afvoer keuken

Gamer Kenneth

  • #1
Beste klussers,

Sinds pakweg 4-5 maanden maakt onze afvoer in de keuken een tikkend geluid na gebruik van water. Het water stroomt echter nog steeds goed door. Ook lijkt alles in de kruipruimte (waar de buizen hangen) nog steeds in orde. Er is geen verschil of we warm of koud water gebruiken. Ook heeft het weer geen invloed op de mate waarin het getik voorkomt.

Aanvankelijk dacht ik daarom aan een beginnende verstopping was en heb daarom al meerdere dingen geprobeerd (heet water + afwasmiddel, azijn+baksoda, coca cola flessen en een HG keukenontstopper (obv natuurlijke enzymen). Het geluid bleef echter.

Het is me opgevallen dat als ik water gebruik en daarmee stop, het tikken begint. Soms zie je (tenzij ik gek aan het worden ben :? ) ook luchtbelletjes. Als je heel klein beetje water nagiet wordt het getik al ietsje minder.

Ik begin daarom te vermoeden dat het mogelijk te maken heeft met de ontluchting of de beluchting. Gezien ik hier totaal geen verstand van heb, leek het me goed begin om dit forum te raadplegen. Ik hoor graag of iemand dit probleem herkent en/of weet wat precies het probleem is? Alle adviezen omtrent oplossing zijn van harte welkom! Bij gevoegd vinden jullie 3 foto's van de afvoer (ter info, links van de keukenwasbak staat een vaatwasser).

Met vriendelijke groet en bij voorbaat veel dank!
Kenneth




 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu