Tikkend geluid verwarming, ook wanneer die uit staat.

Shr93

  • #1
Hallo

Onlangs hebben we een miniscule lekkage gehad aan een radiatorknop, die is inmiddels 2 dagen geleden verholpen. Ketel is hierbij afgetapt en opnieuw bijgevuld.

Tijdens de verhuizing hebben wij heel onhandig, de ontluchringskraantjes dichtgeverfd, bij 2radiatoren moeten we deze nog open pulken om te kunnen ontluchten. Die radiatoren itten overigens boven en onder aan de voorkant van het huis. Achterzijde is wel ontlucht.

Sinds gister viel het me op dat de radiator en de buizen nog meer tikken als voorheen. ze deden het al maar dat was niet heel storend. Na het douchen tikt die soms enorm hard en snel en dat stopt dan weer na 2 minuten ongeveer.

Wanneer ik de thermostaat helemaal uitzet neemt het tikken ook af,maar blijft die wel eens in de 5 minuten ongv een tikkend geluid geven. Dit is ook niet storend, maar volgens mij zat dit er nog niet.

Wat kan de oorzaak zijn? Zeker ook omdat die het blijft doen als de verwarming helemaal uit is? Die volgende ochtend hoor je het dan nog eens in de 5 a 10 min.
 

Christophvde

  • #2
Zorg dat je zeker de bovenste radiator ontlucht en dat je het ontluchtingskraantje dus lospeutert.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Zet er een paar nieuwe kraantjes op.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu