Tijdelijke 2x230 forn.grp in 3fase kast met (nog) 1fase

Arttext

  • #1
Plaatje 1.
Ik heb een fornuisgroep 2x 230 met eigen aardlek in de meterkast. Ik heb een vereenvoudigd schema van de huidige situatie getekend. Er zijn nog meer 1 fase groepen, maar die hebben een eigen aardlek en eigen automaten. Er is nu een inductieplaat bijgekomen en als ik teveel vraag vliegt de huidige automaat er natuurlijk uit.
In afwachting van een 3fase aansluiting,en dat kan alles bij elkaar wel 14 dagen uren, wil ik toch verder en ook de nieuwe groep installeren.
Dus er komt een 4p hoofdschakelaar 40amp, ditto aardlek en ditto automaat.
Maar ik moet nog tijdelijk even verder met 2x 230, en heb dat in tekening twee gezet. Is dat goed zo?
Let op, de twee zwarte draden uit de meterkast zijn dus nu nog dood.
Ik weet ook hoe de drie fase in de meterkast moet, maar zit nu even met die overgangsperiode.
Advies wordt op prijs gesteld.




 

Marcn88

  • #2
U heeft dus nu een 3 fasenkast, dan alles hitvoeren in 3 fasen en boven de hoofdschakelaar de fasen zolang doorverbinden.
Als de hoofdzekeringen en bemetering dan zijn aangepast is het een kweste van de doorlussen eruit halen en de 2 resterende fases aansluiten
 

Arttext

  • #3
Hartelijk dank voor het antwoord, maar ik heb nog wat verduidelijking nodig.
1. De hoofdschakelaar zo laten
2. aardlek doorlussen (in of uit?)
3. automaten doorlussen (in neem ik aan, op L1,L2 en L3?)

Maar dan moet ik nog steeds uit de automaat 2x 230 aanhouden. Ik kan pas L1,L2 en L3 plus 0 op de perilex zetten (ik moet dan 1x0 weghalen en vervangen door L3) als ik ook echt 3 fase heb,toch?
Afbeelding 2 was per ongeluk zwart, hier is de goede.
 

Arttext

  • #4
Of bedoel je dit?


 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu