Thermostaatknop vast

Vimpm

  • #1
Na de zomer werden sommige verwarming niet meer warm; door de thermostaatknop te verwijderen en op de pen te drukken was dat bij de meeste chaufages opgelost.

Maar bij 2 chaufages zit die pen los en veert.
Heeft iemand daar een oplossing voor aub.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Die pen hoort te veren!
Ingedrukt = dicht, naar buiten = open.

Met de pen naar buiten zou de radiator gewoon warm moeten worden.

Is de radiator wel ontlucht?

Vermeld anders in elk geval het merk radiatorthermostaat, en eventueel ook type indien bekend.
 

Vimpm

  • #3
Sorry ik was het woord niet vergeten te typen
Maar bij 2 chaufages zit die pen los en veert niet

Dus ik kan die pen in en uit schuiven maar ze veert niet terug en als ze volledig uitgeschoven is komt er ook geen warm water door
 

Chathanky

  • #4
Je kunt het nog proberen door met een klein hamertje voorzichtig op het huis te tikken of loodrecht op het pennetje.

Het is wel een gevoelskwestie dat tikken. Van te voren met kruipolie inspuiten werkt ook nog wel eens mee, helpt dit niet moet je de binnenwerken vervangen. (drukloos, er zijn uitzonderingen waar dit niet bij is, oa. Danfoss).
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Ik heb een aantal danfoss radiatorkranen, en ik moet het niet wagen onder druk het binnenwerk los te schroeven, want dat wordt een waterballet!

Of bedoelde je het niet zo, Chathanky?
 

Ketelman

  • #6
Wat chat schrijft klopt wel je kan bij danfoss (en mogelijk nog een paar anderen) het deel waar het stifje inzit vervangen zonder af te tappen.

Maar !!! ik zou het persoonlijk niet door een leek laten doen.
Een leek kan niet inschatten of het mogelijk is het binnenwerk te vervangen met druk erop en moet dus altijd de cv aftappen en pas dan aan de kraan werken.

Maar voor je gaat vervangen kan je nog proberen het los te krijgen zoals boven omschreven.
 

Chathanky

  • #7
Klopt Kees, het voorste deel is onder druk te vervangen, bij het kraanhuis gaat dit niet op.
En het geldt zover ik weet alleen voor Danfoss.

Dit is ook al een in een vorige topic aangehaald door Serviceman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu