Thermostaat van mobiele airco omzeilen

Paulmans

  • #1
Hallo,

Ik heb een Bestron mobiele airco die ik wil aansluiten op mijn klimaatkast. Op het moment dat de temperatuur in de kast te hoog is krijgt de airco via
een relais stroom en moet het gaan doen. Probleem is dat het apparaat een eigen thermostaat heeft die ik wil omzeilen. Heeft iemand een idee hoe dat te doen?
Alle info welkom.
Groet,

Paul.
 

Bernhard

  • #2
De thermostaat in de mobiele airco zit toch in de aanzuiglucht?
Je hebt dan geen extra thermostaat nodig. mvgr bernhard
 

Paulmans

  • #3
Klopt Bernhard, maar die wil ik er juist uit hebben.
De thermostaat van de klimaatkast is bepalend.
 

Bernhard

  • #4
De lucht uit de klimaatkast gaat toch door de airco?
mvgr bernhard
 

Paulmans

  • #5
Nee, de airco staat naast de klimaatkast. heeft een slang naar buiten voor de warme lucht en een slang voor de afvoer van condenswater. De uitblaasopening heb ik voorzien van een slang en deze gaat de klimaatkast in. In de klimaatkast zit een warm/koud computertje die met een thermostaat of de verwarming (kacheltje) of de airco aanstuurt.
 

Bernhard

  • #6
Zie het plaatje met een principe schema van een airco.
Elke airco heeft voor de condensor en voor de verdamper een toevoer- en een afvoerslang en een ventilator.
mvgr bernhard
 

Paulmans

  • #7
Bedankt maar ik heb nog steeds geen idee waar de thermostaat zit.
 

Poster

  • #8
Hallo

ik heb van mijn airco een complete tekening gedownload, dat moet van u merk toch ook kunnen.

Anders een mailtje naar de importeur,


Grt.
 

Bernhard

  • #9
De thermostaat zit in de aanzuig van de warme lucht uit de kast. In het gedeelte van de rode pijl rechts onder. mvgr bernhard
 

Paulmans

  • #10
Geweldig bedankt Bernhard. Ik ga morgen op zoek en laat het weten!
 

Paulmans

  • #11
Het werkt! Thermostaat gevonden en het stekkertje uit de printplaat gehaald. Hij koelt als een gek nu en wordt door de thermostaat van de klimaatkast aangestuurd. Geweldig bedankt voor de hulp.
M.vr.gr.
Paul.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu