Terpentine lucht uit zowel mijn kleding als mijn wasmachine

Puppy

  • #1
Hoi,

Bij het verven van mij trap heb ik een fles terpentine laten vallen terwijl ik daarmee bezig was om een vlek schoon te maken. Nu zit mijn kleding onder de terpentine lucht. Heb het gewassen en nu stinkt dus ook mijn wasmachine.

O, weet iemand aub wat ik hier aan kan doen om de lucht uit zowel mijn kleding als mijn wasmachine te krijgen?

Groet Els
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ventileren, dus wasmachine open laten staan, en kleding te luchten hangen.
Dat is de veiligste manier.

Eventueel zou je, als de kleding blijft stinken, die chemisch kunnen laten reinigen.
En de wasmachine een keer leeg laten draaien met wat soda in de zeepbak (een klein kopje, niet overdrijven) op de allerheetste stand van de machine.

Wees blij dat er geen ergere dingen gebeurd zijn: je mag namelijk nooit kleding, waar een oplosmiddel in zit, in een wasmachine wassen. Dit in verband met het grote gevaar op brand.

NB Soda = huishoudsoda, beslist geen caustic soda!
 

Puppy

  • #3
Bedankt Kees,

Ik heb er weer wat bijgeleerd. Ik wist dat niet dat je kleding waar terpentine op zit niet in de wasmachine mocht.

groet Els
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Het staat vaak (meestal?) in de gebruiksaanwijzingen van wasmachines...
 

Puppy

  • #5
Hoi,

Nu paar dagen verder en van alles gedaan om de lucht eruit te krijgen is het ook gelukt.
Heb van alles toegepast.
Het laatste heeft gewerkt nl. Een aantal keren een was programma op de hoogste temperatuur met handdoeken erin die eventueel weg konden nadien.
Wasmiddel erbij en wasverzachter erbij.
Tussen door raam open van de badkamer, deurtje van de was machine open.

Ben wel opgelucht en dit overkomt me geen 2de keer.

Bedankt Els
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu