Terpentine grondverf combineren met lakverf op waterbasis?

GosZk

  • #1
Hallo,

Heb een fout(je) gemaakt tijdens het verven en ik weet niet wat nu het beste is om te doen.

Ik heb van één slaapkamer de plinten en het raamkozijn in de grondverf op terpentine basis gezet en vanavond heb ik dit in de lakverf gezet. Doordat ik niet goed gelezen had dacht ik dat ik ook lakverf op basis van terpentine had. Maar helaas, deze is op waterbasis. Op zich is er nog geen probleem maaaaaar: Hier kwam ik pas achter toen ik de kwast wou schoonmaken met terpentine :oops:
Van te voren heb ik deze lakverf (Op waterbasis) verdunt met terpentine.

Wat kan ik nu het beste doen? En kan ik überhaupt wel terpentine grondverf combineren met lakverf op waterbasis?
 

EGeen

  • #2
Opzich was het nog niet zo'n probleem, totdat je het watergedragen product bent gaan verdunnen met terpentine. Het kwaad is nu al geschied, dus ik zou eerst gewoon alles goed laten drogen en daarna kijken hoe de hechting is en of het natuurlijk mooi is geworden. Eerste paar dagen even gewoon niets aan doen.

Het overelkaar schilderen van de verschillende systemen zou ik niet zo snel doen. Maar als het een grondverf op waterbasis is en een lakverf op terpentine is het geen ramp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu