Stucwerk schilderen ; de eeuwige discussie

Marijntje

  • #1
Beste mensen,

Ik blijf er maar over prakiseren.. Wat is nu het meest veilige verf systeem voor nieuw stucwerk. Ik ben enorm nieuwsgierig naar jullie bevindingen en meningen, die men ook kan onderbouwen.

Ten eerste zou ik beginnen met de wanden en plafonds handmatig te schuren met P220.
Moet ik hierna de stof afvegen met een zachte borstel of met een bevochtigde spons ?

( ik schuur het stucwerk omdat ik al eens heb meegemaakt dat wanneer ik ging texen dag na het voorstrijken, dat ik met de kleine rol bij de zijkanten van de overgang tussen wand en plafond de eerste film laag mee trok )

Nu de volgende belangrijke grote vraag ; voorstrijken OF verdunde latex gebruiken
Zoja voorstrijken, doe je dit dan met blanke of met gepigmenteerde voorstrijk ( voor/nadelen ?)

Ik doe altijd voorstrijken met *******.

( vraag tussendoor ) Doe je spack of sierpleister met dezelfde voorstrijk of zijn hier weer andere richtlijnen voor ?

Terug komend op het verhaaltje; als de voorstrijk laag erop zit, kan ik dan niet beter bij de latex *** toevoegen zodat ik minder snel aanzetten krijg als ik zijkanten van het plafond besnij ? En hebben jullie nog tips mbt zijkanten besnijden zonder aanzetten ? als je maar alleen het plafond moet texen dus niet de taken kan verdelen. hoor graag van jullie

en welke rollers worden aangeraden om te gebruiken, 18 of 25 cm ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Uw forumnaam is gewijzigd i.v.m. reclame in de naam.
Denkt u echt dat we dit soort zaken niet door hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu