Stromingsbuis in designradiator met zijaansluitingen

Martinbo

  • #1
Er is op dit forum al veelvuldig geschreven over het plaatsen van een stromingsbuis wanneer je bij een designradiator zowel de aanvoer als de retour aan de bovenzijde aansluit. Dit gaat natuurlijk prima wanneer de aansluitingen bovenop zitten, dus met de leidingen verticaal op de radiator aansluitend. Ik heb echter een radiator waarbij de aansluitingen aan de bovenzijde aan de zijkant zitten (de leidingen sluiten dus horizontaal op de radiator aan). Daar krijg ik dus geen stromingsbuis in, die kan ik moeilijk om het hoekie duwen. Weet iemand een oplossing?

Als ik me goed herinner is het het type Florian. De radiator heeft boven en onder een horizontale buis van +/- 35mm waar zich links en rechts de aansluitingen in bevinden. Verticaal lopen aan de voor en achterzijde van deze onder- en bovenbuis 2 x 14 buizen van ongeveer 15mm, zo'n twee meter hoog.

Groet,
Martin
 

Martinbo

  • #2
Hij heet klaarblijkelijk tegenwoordig anders. In de volgende folder is het de Bari op pagina 12, de smalste van 420mm breed.

url werkt niet meer
 

Fiesiekus

  • #3
Hij kan toch ook aan de onderzijde (retour) aangesloten worden?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ik denk dat het om deze (Florian) gaat:

afbeelding offline

En omdat het hier om een verticale radiator van hetzelfde merk gaat als in Aan onderzijde aansluiten van hoge smalle designradiator, vermoed ik dat de methode identiek zal zijn.

Daarom dus eerst even de iinstallatie-instructie bekijken en indien de radiator nog niet in bezit is, in de winkel vragen om deze even in te mogen kijken.

Edit: inmiddels is er een en ander tussen gekomen, en zou het om een ander model gaan. In principe geldt hetzelfde: eerst instructie bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu