Strepen na schilderen

Klussie21

  • #1



De muur op foto heeft intussen 3 lagen gehad (1x primer + 2x eindlaag). In het daglicht is de overgang tussen de verschillende schildervlakken duidelijk zichtbaar.

Hoe kan ik dergelijke strepen op mijn muur bij het verven vermijden?

Alvast bedankt.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #2
Wat bedoel je precies met "verschillende schildervlakken"? Je schildert namelijk van links naar rechts (of andersom) en je hebt daardoor maar 1 vlak.
 

Klussie21

  • #3
Wat ik bedoel:
Je begint linksboven en je verft 1 m². Daarna maak doe je opnieuw verf op de borstel en verf je de m² daaronder. De overgangen tussen deze verschillende m² (hetgeen ik bedoel met verfvlakken) zijn zichtbaar.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dan maak je de volgende fout: met een kwast zet je de randen op, met de vachtroller zet je de verf eerst grof op de muur in horizontale en verticale strepen. Hierna rol je in één keer met de roller van vloer tot plafond. Je mag hierbij best meerdere keren over hetzelfde stukje muur. De bedoeling van rollen is niet alleen verf opbrengen maar verf verdelen.

Dus niet in vlakken van een m2 gaan werken, maar mooie lange halen maken van vloer tot plafond en steeds wat opschuiven.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Met vooral donkere kleuren moet u nat-in-nat blijven werken. Opzetten met een kwast voor de belijning kan wel, maar direct met een 10 cm. Radiatorrollertje uitrollen. Hou hierbij een lang spackmes tussen wand en plafond om te voorkomen dat de donkere kleur een lichter vlak raakt.

Nogmaals, donkere kleuren muurverf hebben de neiging zogenaamde krijtlijnen te trekken, vandaar nat-in-nat blijven werken met een goed verzadigde 25 cm texroller en radiatorrollertje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu