Strak plafond badkamer met halogeen verlichting

Bas10

  • #1
Binnenkort wordt mijn badkamer betegeld en nu wil ik ook gelijk het plafond mooi afwerken en halogeenverlichting aanbrengen. Ik wilde mijn plafond laten stucen maar ik vraag me af of dat wel nodig is omdat ik net lees dat je plafond moet verlagen en daarin verlichting moet aanbrengen.

Hoe gaat het in z'n werk (in grote lijnen), het strak maken van plafond en aanbrengen van halogeen verlichting?
 

Pirke

  • #2
Volgens mij een paar (aantal te bepalen) latten waterpas ertegenaan schroeven. Rekening houden met de inbouw diepte. Plaats lampjes bepalen, kabeltjes leggen. Gipsplaten (groene) ertegen schroeven met gaten op juiste plaats. naden afplakken, voorstrijken, stucen.

Halogeen?..Wil je geen Led? Halogeen is zo jaren 90.
 

Bas10

  • #3
Ok, het is dus en het plafond verlagen met gipsplaten én stucen.

Ik denk dat ik dat ook maar door een vakman laat doen, wat kost het ongeveer om badkamer- en toiletplafond (samen 7 m²) te verlagen, stucen, etc.?

Wat verlichting betreft heb ik mogelijkheden nog niet onderzocht, Led is dus beter?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Prijzen worden hier niet gegeven.
Vraag de prijs op bij een paar bedrijven, dan kunt u vergelijken.

Led is goedkoper in gebruik maar (veel) duurder in aanschaf, in een badkamer kan de aanschaf van led er m.i. niet uit gezien het aantal uren per jaar dat de verlichting brandt.
Tenzij u een groot aantal dochters hebt. :wink:
 

Bas10

  • #5
Ok, ga ik doen. Is het gebruikelijk dat er alleen platen worden bevestigd of is het gebruikelijk dat die ook gestuct worden?
 

Pirke

  • #6
@jan: De gu110 leds van 4 watt zijn nog behoorlijk aan de prijs. Dat klopt. Of je dat eruit krijgt weet ik ook niet, maar ik denk het wel. Als je kijkt hoe kort een halogeenlamp meegaat, a 4 euro en een led van 12-16 euro.
De strips geven ook veel licht en zijn wezelijk goedkoper. Maar het gaat ook om de functie, is het voor sfeer, of wil je je make-up eronder doen.

@bas10: Ik ken zo geen platen die je kunt monteren en die meteen mooi zijn voor zichtwerk in het plafond. Zullen er vast wel zijn, maar het is een vochtige ruimte. Dus gewoon hout zal het wel niet worden. Komt ook op je af. Stucplaat met stucwerk is toch wel het meest toegepaste.
Prijzen mogen we niet geven, maar je zal toch wel gebudgetteerd hebben neem ik aan? Voor 100euro red je dit natuurlijk niet.
 

Tiho

  • #7
Los van het stucen zal het verlagen en beplaten niet veel meer kosten dan dat.
 

Bas10

  • #8
Dank voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu