Storing Whirlpool droger AWZ867

Snesie

  • #1
Servicenr. 857586701010
Type AWZ867

Klacht: na een aantal minuten begint machine te piepen, meer da 5 keer, vervolgens gaat lampje van waterreservoir branden, teken dat waterbak vol is (dus niet), daarna gaat status van het lampje ven het zonnetje (dat apparaat bezig is) naar status vebtilator (luchten). daarna gaat het weer piepen. Nadat machine uitgeweest is en weer ingeschakeld wordt begint verhaaltje opnieuw.
Heb alles, zoals in voorgaande rubrieken (piepen van Whirlpool en andere Bauknecht artikelen) gelezen en handelingen uitgevoerd (los maken en reinigen/ bedradingen nalopen ect.), klacht blijft zich herhalen.
Ik moet er ook bij vermelden dat ik klacht heb gekregen nadat ik duervergrendeling heb vervangen, dez opnieuw nagekeken en alles zat goed, ook de aansluiting.
Weet er iemand een oplossing voor mijn storing?
Alvast bedankt
 

Henny

  • #2
Controleer de slang, welke van de afvoerpomp naar het waterreservoir loopt, eens op mogelijke verstopping.
Ook het pijpje bij het opvangreservoir kan verstopt zitten.

Controleer anders de werking van de afvoerpomp, welke rechtsachter in de machine zit.
Bij deze pomp zit ook een vlotterschakelaar.
Mogelijk dat deze is blijven 'hangen'.
 

Snesie

  • #3
Henny,
Bedankt, ik ga droger van het weekend weer uitelkaar halen en jouw advies opvolgen.
Bedankt voor je reactie.
 

Snesie

  • #4
HENNY
Bedankt, ik heb je advies opgevolgd en waterreservoir waar pomp en vlotter in zitten zat vol met drab, waardoor vlotter bleef hangen en pomp niet goed functioneerde. Nadat ik alles had gereinigd functioneerde alles weer naar gehoren. Bedankt en gaan jullie zo door met jullie adviezen en tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu