Storing watertoevoer wasmachine Miele

Themu

  • #1
Hallo, ik heb een Miele Novotronic Meteor V9660.
Zondag begon halverwege het wasprogramma het lampje van de watertoevoer (PC) te knipperen met alarmsignaal. Wasmachine maakte het programma niet af.
Daarna gegoogeld wat dit zou kunnen zijn zoals filtertjes schoonmaken enz. Niets mocht baten. Toen maar een nieuw inlaatventiel besteld en vandaag gemonteerd. Nu begint lampje direct te knipperen, machine krijgt geen water. Wel hoor ik bij inlaatventiel een zoemend geluid bij starten wasprogramma. Heb ook al met losse slang water direct in zeepbak gedaan maar dan gaat ook het lampje watertoevoer aan. Wat zou dit kunnen zijn?

Graag advies.
Theo
 

Rusako

  • #2
Als het goed is heeft deze machine een waterslot bij de kraan!!Een blok, deze is dan stuk en Niet het inlaat ventiel
Kijk of hier spanning op komt!!
 

Themu

  • #3
Dank voor je bericht.
Heb inmiddels een andere slang zonder waterslot aangesloten en machine draait weer, dus waterslot kapot. Ga me nu beraden wat ik ga doen aangezien een nieuwe €230 kost en de machine inmiddels 17 jaar oud is.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Giet wat schoonmaakazijn van bovenaf in het waterslot en laat dat een paar dagen staan, met een beetje geluk is het een kwestie van kalk in het waterslot en wordt dat opgelost door de azijn.
Een paar tikjes tegen het waterslot geven voor het terugplaatsen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu