Storing bosch WFK-2401

Janvanhetdak

  • #1
Na een wasbeurt was tijdens de centrifuge een zwaar brommend geluid te horen. Hierna sloeg de stop door.
Zodra je de stop weer aanzet en de wasmachine ook gaat deze weer met de centrifugeren beginnen. De trommel draait een tijdje en dan slaat met een zwaar brommend geluid uit de wasmachine de stop er weer uit.

De pomp kan vrij draaien er zat wel vuil in deze is schoongemaakt maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Weet iemand wat dit kan zijn, is de pomp vervangen een optie?

Jan.
 

Pepjo

  • #2
Graag vermelden:
Bosch/Siemens: het (complete) E-nummer (staat op het typeplaatje omlijnd) én (indien beschikbaar) het FD-nummer.

En waar komt het brommend geluid vandaan ?
Uit de pomp of de motor ?
 

Janvanhetdak

  • #3
E-nummer: WFK2401FG/01
fd-nummer: FD790700090
 

Janvanhetdak

  • #4
Is moeilijk te achterhalen. De motor draait wel in het begin. Kan het dan toch de motor zijn?

Het klinkt van achter uit de machine, ik moet zeggen dat ik wel wat afstand houd het is echt een eng geluid.
 

Co de Witgoedman

  • #5
Ik verdenk de hoofdmotor, deze heeft vermoedelijk water over zich heen gehad.
 

Janvanhetdak

  • #6
Wat een super forum zo snel antwoord krijg je nog geen eens als je het nummer van 80 euro cent per minuut betaald.

Hoe zou ik dat kunnen controleren dat dit het is? Wat wel vreemd is dat er geen water onder het apparaat ligt. Is deze te bestellen en is hier een artikel code van.
 

Wittenico

  • #7
Ik heb laatst hetzelfde meegemaakt en toen waren de koolborstels op. Deze vervangen en probleem was opgelost. Hoe het kan is me een raadsel.
 

Janvanhetdak

  • #8
Nog even verder onderzoek en nu blijkt de printplaat zwart te zijn. Is dit nog te repareren en hebben jullie enig idee van de kosten. Het apparaat is ongeveer al 7 jaar oud.

Hier wat afbeeldingen




Onder de moter ligt zwarte poeder
 

Janavg

  • #9
Dit zwarte poeder is koolstof. Dit komt van de koolborstels. Bekijk de koolborstels eens net als witenco aangaf. Ik denk ook dat dit het probleem is.


groet Jan
 

Janvanhetdak

  • #10
Ga ik doen maar is die printplaat dan geen probleem?
 

Janavg

  • #11
Nee verwacht ik niet.


jan
 

Wittenico

  • #12
Nee, de printplaat lijkt me niet defect. De zwarte koolstof trekt namelijk vaak op de delen die warm worden. Zoals bv het voedings gedeelte van de print.
 

Janvanhetdak

  • #13
Even een update de motor is gedemonteerd en de koolborstel zijn inderdaad behoorlijk versleten. In denk dat er minder dan 1 cm nog opzit.

Nog even wat foto's van de motor, is hier nog iets aan te zien of is dit zoals het moet zijn?

 

Janvanhetdak

  • #14
De koolborstels zijn besteld zodra ik ze heb geplaatst laat ik het weten.
 

Janvanhetdak

  • #15
Koolborstels zijn binnen, echter draaid de machine wel maar er onregelmatig. Kan het zijn dat de koolborstels moeten indraaien. Ook was 1 koolborstelhuis korter. terwijl op de verpakking origineel staat.

Kan dit kloppen of is dit niet juist.

Jan

nu net klapt de stop weer door. Wordt het dan toch tijd voor een nieuwe?
 

Witte Hond

  • #16
Ja waarschijnlijk zit er kortsluiting in het anker van je motor.
 

Janvanhetdak

  • #17
Het is over de vonken sloegen :shock: uit de motor hij is officieel overleden.

Dit topic kan op slot. :cry:

Bedankt voor alle hulp maar het wordt nu echt een nieuwe.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu