Stof in siliconenkit

Herm01

  • #1
Hallo,
Ik heb de bovenkant van houten plinten in de badkamer afgekit met siliconenkit. (de plinten staan tegen tegelwerk). Wat er nu gebeurt is dat er na een week of 3 stof hecht aan de siliconenkit. Deze is er niet meer af te krijgen.
Als ik klaar ben met kitten is deze 100% schoon. Maar in de loop van de tijd (paar weken) wordt deze steeds vuiler.
Dit is de tweede keer dat ik nieuwe kit aanbreng. De eerste keer was precies hetzelfde probleem.
Wie kan mij zeggen wat er aan de hand is en of ik beter andere kit (acrylaat misschien glaskit) moet gebruiken.
Alvast bedankt
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik denk dat dit een kwestie van kwaliteit is. Lang geleden toen siliconen op de markt kwam was het glad en glimmend. Misschien moet je op zoek naar een merk wat nog deze eigenschappen heeft.
De siliconen die jij hebt gebruikt is deze overschilderbaar?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Na de uithardingstijd kan stof er niet meer op hechten. Zeker niet tot na een paar weken. Er lijkt me dus iets anders aan de hand.
 

Herm01

  • #4
Ik heb witte sanitairkit gebruikt van het bekende merk "B....". Deze is niet overschilderbaar.

Het is wel duidelijk dat er "iets anders" aan de hand is. Ik weet helaas niet wat. Dan kan ik het probleem oplossen. Misschien heeft iemand dezelfde ervaring en een oplossing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu