Steigerhouten Loungeset zelf gaan maken

Janettabak

  • #1
Hallo Allemaal,

Sinds en half jaar woon ik op mezelf en ben druk in de tuin aan de gang.
Maar nu wil ik graag een steigerhouten loungeset.
Maar ik moet deze zelf gaan maken.....
en aangezien in een vrouw ben en geen timmermans oog heb heb ik een klein beetje hulp nodig;p

Ik heb een foto gevonden van hoe ik hem graag wil. maar ik weet alleen de maten er niet van. (deze kunnen natuurlijk in ieder gewenste maat gemaakt worden) Maar ik dacht aan 2.50x2.50 en dan het zit opervlak 80cm. en wil er ook een tafel bij gaan maken.

maar omdat ik moet weten hoeveel meter aan planken ik nodig heb, en ik niet weet hoe ik dat moet uitrekenen, wil ik jullie vragen om mij te helpen.







Dit is het idee.

Groetjes,

Janet
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Uiteraard moet je die zelf gaan maken :) Je kan het best beginnen met het maken van een tekening van de bank. De maten kan je redelijk reconstrueren uit die foto's. Er zullen hele plankbreedtes gebruikt zijn, en die grote tegels zijn waarschijnlijk 60x60cm.

Op internet zijn waarschijnlijk ook wel tekeningen te vinden van tuinbanken, kijk bv. op sites van bouwmarkten.

Met de tekening kan je gaan uitrekenen hoeveel hout je nodig hebt. Vervolgens vraag je hier verder om hulp :klusjesman:
 

MegJoRyan

  • #3
Hoi Janet,

Op de site van een bouwmarkt staan bouwtekeningen met boodschappenlijst dus misschien kan je daar iets mee.
Succes !!

Van ook een vrouw :)

Meg
 

Dirkvanzwet

  • #4
Hi Janet,

De loungeset die jij wilt maken ziet er zeker mooi uit! Volgens mij zijn steigerhouten planken altijd 20cm breed en 3 cm dik. Dan kan je aan de hand van je ontwerp zelf makkelijk uitrekenen hoeveel hout je nodig hebt.. Misschien is het wel handig om van te voren rekening te houden met de kussens die je erop wilt.. Ik heb zelf ook mijn loungeset van steigerhout gemaakt en daarvoor heb ik kussens gekocht bij een webwinkel die alles verkoopt voor loungesets.
Ik heb eigenlijk de loungeset om de kussens heen gebouwd omdat het achteraf op maat laten maken van kussens erg duur was. Ik zie dat je al een tijdje geleden dit onderwerp hebt geopend, ik hoop dat je er nog wat aan hebt anders misschien voor de toekomst.

Succes in ieder geval


Groeten,

Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu