Stank stickerverwijderaar uit de koelkast verwijderen

Rutger_Jan

  • #1
Wij hebben de binnenkant van onze koelkast schoongemaakt en daarbij stickers verwijderd met stickerverwijderaard. Hadden we nooit moeten doen, wat een stank :( :(

Heb al van alles geprobeerd om het te verwijderen:
-nacht laten staan met een schaal koffie erin
-sopje met schoonmaakazijn
-sopje met soda
-sopje sopje met dreft en citroensap
-bovenstaande met schuurspons
-twee dagen en nachten open laten staan

Niets helpt...

Nu staan er twee schalen met schoonmaakazijn in met het deurtje dicht.

Wie heeft suggesties? Op deze manier lijkt het erop dat we alleen door zoiets stoms een nieuwe inbouwkoelkast moeten kopen, terwijl hij 5 jaar oud is...
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Probeer het eens met CIF (citroen) (fijn schuurmiddel).

In combinatie met warm water en sponsje (niet de schuurkant van de spons, de CIF schuurt al genoeg). Het gaat in dit geval niet om de schurende werking van het spul, maar er zitten middelen in die chemicalien neutraliseren / oplossen. Na'spoelen' (eveneens met sponsje) met water.

Eventueel de hele koelkast doen, na leeghalen natuurlijk.

In het ergste geval de spullen uit de koelkast elders onderbrengen, koelkast uitzetten en meerdere dagen wijd open zetten.

Dan moet het toch echt wel verdwijnen. :wink:
 

Rutger_Jan

  • #3
Ha Kees,

weet je echt zeker dat dit zou helpen? Dat zou fantastisch zijn! Had dit ook nog niet geprobeerd, dus dat geeft hoop! Welke middelen zitten er trouwens in die chemicaliën neutraliseren?

Ik heb er nu nog een schaal schoonmaakazijn instaan, dat laat ik nog even staan. Daarna ga ik dit doen.
 

Rutger_Jan

  • #4
Heb trouwens HG gebeld. Zij zeggen dat alleen luchten helpt :(. Toch die CIF eerst nog eens even proberen!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Rutger_Jan schreef:
Welke middelen zitten er trouwens in die chemicaliën neutraliseren?
Geen idee.

Maar ik heb er ervaring mee dat er van alles in 'oplost', terwijl het middel zelf met water te verwijderen is.

Vanzelfsprekend kun je ook een alternatief product van een drogist gebruiken. Gebruik ik meestal ook. Ik had 'cif' dus eigenlijk een beetje bedoeld als een soortnaam. :wink:
 

Rutger_Jan

  • #6
Dat is grappig, vroeg me net af of het met het middel van de AH ook werkt. Ga het nu maar eens proberen.
 

Rutger_Jan

  • #7
Krijg het idee dat het zou kunnen werken. Na eerste keer weer weghalen ruik ik nog steeds wel die geur, maar volgens mij minder. Opnieuw ingesmeerd, nu maar eens een tijdje goed laten trekken...
 

Rutger_Jan

  • #8
Heb inmiddels drie keer de koelkast helemaal ingesmeerd en uitgeboend met de Cif van het eigen merk van de AH. Ik had het idee dat de geur verdween, dus had goede hoop. Maar ruik het nu nog steeds best goed :-(. Balen dus.

Wat we nu nog gaan proberen is de koelkast twee weken laten luchten als we op vakantie zijn. Anders weer ik het ook niet meer...

Ik probeer te begrijpen hoe dit nou kan en bedacht het volgende: de binnenkant van de koelkast is van kunststof, plastic. Zou het kunnen zijn dat dit materiaal het goedje opneemt (dat het als het ware er doordrenkt van is) en dat het nog steeds die geur blijft afgeven, omdat het er nog steeds in zit. En dat het na verloop van tijd er toch echt helemaal uit moet zijn en dat het dan dus niet meer ruikt? Of kan het zijn dat het materiaal zelf aangedaan is en dat er niets meer aan te doen is? Zo ziet het er niet uit, maar ik hou alles voor mogelijk inmiddels...
 

Rutger_Jan

  • #9
De oplossing (na al het gesop en geboen): twee weken de koelkast open laten staan... Bedankt voor het meedenken!
 

Winnieandbuzz

  • #10
Welkom terug van vakantie en fijn dat je koelkast weer reukvrij is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu