Spouw dicht maken

Saucisson

  • #1


Bij het wegbreken van een binnenmuur (7cm gips) i.v.m. herinrichting. Kijk ik nu de spouw in. Deze wil ik weer dicht maken. Hij is nu niet geïsoleerd en er komen twee electra pvc buisjes in.
Ik zou denken plaatje tempex/pur/pir tegen de kopse kant en klaar. Echter heb ik geen ruimte voor en een plaat tempex en dan nog een plaat (watervast zinvol?) multiplex. Ik kom dan namelijk met mijn binnen deurkozijn in de knel.
Ik kan wel noppenfolie tussen de kopse kant van de muren en de multiplex plaat zetten maar of die enige zin heeft weet ik niet?
Ik zou ook een stukje glaswol in de spouw kunnen doen maar krijg ik hier geen vochtbrug door?
Advies?
 

Martin39

  • #2
Nee zal geen problemen opleveren
 

Saucisson

  • #3
Mooi! Kan ik het beste een stukje steenwolplaat gebruiken en er tussen klemmen of een deken en die vast nieten?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Aparte oplossing.

Zorg dat je koudebruggen voorkomt door heel het metselwerk goed in te pakken in isolatiemateriaal (indien plek) en hout. Steenwol ertussen klemmen werkt prima.

Watervast multiplex is nodig, zet het goed in de grondverf, vooral de kant die in aanraking komt met het koude metselwerk.
 

Saucisson

  • #5
Dank ga ik doen!
 

MvanV

  • #6
Er is op zich niks mis mee, maar om een andere reden zou ik het niet doen.

Je kan beter de kier volspuiten met pur, want als je er een stuk piepschuim of steen/glaswol in steekt dan weigeren veel naisolatiebedrijven om later die muur nog te vullen.

Ze willen namelijk niet dat er allerlei verschillende materialen inzitten, want dan geldt hun fabrieksgarantie niet als er problemen komen.

Daar worden hele muren op afgewezen (absurd maar wel waar).
 

Saucisson

  • #7
Bedankt voor het inzicht. Ik zie niet snel dat ik die muren ga isoleren maar mocht dat wel gebeuren en doen de isoleerders moeilijk, kan ik de steenwol wel weer weghalen op zich. Een multiplex plaatje vervangen is niet zo'n drama.
 

MvanV

  • #8
Als je er later bijkan, dan doen, probeer er dan een flinke plaat isolatie in te doen, dat scheelt toch weer. Wellicht kan je zelfs alles van die muur dan zelf al doen, dan kunnen ze die muur overslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu