Spookdroogkast?

Peter64

  • #1
Zo begon het.
Week geleden, droogkast draait en ruiten van keuken zijn aangeslagen met waterdamp. Voorheen gebeurde dit nooit. We laten deur tussen keuken en berging altijd open voor de warmte :) Na paar keer valt droogkast in veiligheid en geen water in het reservoir en warmtewisselaar was pas zuiver gemaakt. Alles los gemaakt en zuiver gemaakt pomp eruit gehaald en slangetje doorgeblazen, alle natte pluizen weg gezogen met waterzuiger, verwarmingselement getest en ook de sensor, die de temperatuur regelt, getest. Deze had 23 kOhm en verminderde naargelang ik het ding verwarmde. Alles weer gemonteerd behalve de zijplaten, zo kon ik alles goed zien en horen als de pomp werkte. Die slaat regelmatig aan en af, maar geen water in het reservoir. Waar dit water dan blijft is een raadsel, nergens een lek te zien. Maar na paar minuten valt de droogkast weer in veiligheid, opnieuw gereset en weer stopt hij. Droogkast is een Siemens WTXL2100 siwatherm. Dat ding is wel al 15 jaar oud maar had hem toch nog graag aan het draaien gekregen want de nieuwe zijn niet meer zo goed als ik alle commentaren lees.
 

Peter64

  • #2
Ik dacht , als het lampje boven de startknop pinkt dat dan de veiligheidsthermostaat op het verwarmingselement uitlag maar is niet.Ik had een vochtige grote handdoek erin gedaan, gestart en na een korte tijd viel hij weer uit. Regelknop op uit gezet, opnieuw een programma gekozen en startknop ingehouden tot hij bleef draaien. Draait nu al een tijdje en nu denk ik dat het programma op tijd werkt en niet via een droogsensor. De pomp werkt ook op tijd en niet via de vlotter in dat bakje. Nog een vraagje, op de trommel is een ring die excentrisch draait en erop is een ding met een koolborstel. Waarvoor dient zoiets?
 

Repair-man

  • #3
Waaier rechtsonder aan de voorzijde zit verstopt met stof en pluizen, deze nakijken.

Is de droger al een keer volledig schoongemaakt (ontdaan van alle stof en pluizen resten in de machine).

De koolborstel is nodig voor de statische meting van het wasgoed.
 

Peter64

  • #4
Zoals ik in mijn eerste bericht schreef heb ik alles goed zuiver gemaakt. Hij heeft paar keer gewerkt en nu weer geen water in het bakje en hij valt ook niet meer uit. Nergens water te zien, raar geval is het.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu