Spoelbak sphinx toilet openmaken

A

Anonymous

Gast
  • #1
De spoelbak van mijn Sphinx toilet heeft veel tijd nodig om vol te lopen, meer dan 10 minuten, erg vervelend als je gasten hebt. Nu kan ik het verdomde ding niet open krijgen.

De spoelknop moet ingedrukt worden en zit op gellijk niveau met een gekartelde chroomring bovenop de bak. Ik kan noch de ring noch de knop losdraaien zoals dat bij andere bakken gaat. Iemand enig idee hoe dat moet bij Sphinx?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Dat moet toch echt door de gekartelde ring los te draaien. Als die erg vast zit een doekje over de ring (tegen beschadigen en voorzichtig met de waterpomptang proberen.

Succes!
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Je moet het rubbertje vervangen van de inloop
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Je moet inderdaad de gekartelde ring losdraaien. Wees echter voorzichtig: bij mij zat ie ook erg vast en ik heb een ander geforceerd bij het losdraaien. Bovendien zie ik niet hoe ik het mechanisme terug moet monteren. ...
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Heb ondertussen de klus geklaard, ook niet zonder eerst kartelring licht te beschadigen. Zo ging het best: toevoerkraantje dicht en van binnen vat krijgen op ring: neem een sleuteldop - bij mij nr. 27, opening was 36 mm en dop 35 - en wikkel 2 rondjes tape errond zodat de dop precies past, met zachte hand inwrikken zodat je grip krijgt op binnenzijde van de cylindervormige opening. Nu met de hand aan dop heen en weer bewegen totdat schroefdraad lost.

Voor de herstelling moet de hele vulmechaniek eruit, niet de hevelmechaniek. Eerst schroef van watertoevoer losdraaien, mechaniek eruitnemen, as uit scharnier nemen, juk verwijderen en grote plastic moer losdraaien, zodat het gescheurde membraan achter jet kan vervangen worden. Dit moet bij de loodgieterszaak gehaald; ik betaalde 4€ voor 2 stuks; er waren ook hele onderhoudssetjes voor 5 €
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu