Spitznagel trafo

Jede

  • #1
Nieuw op dit forum, heb ik de volgende vraag;
Ik wil de halogeen verlichting, 3x 20 w vervangen door led, 3x 1.5 w.
De foto toont de situatie, oa wordt de verlichting door een sensor geschakeld . Die is stuk.
ik wil de groene trafo (Spitznagel, type 004 12) gebruiken, netsnoer 220v op pin 1 en 5,
12v op pin 7 en 9.( vlgs fabrikant)
Rechtstreeks gesoldeerd.
Schakelen met snoerschakelen VOOR de trafo.
Geeft dit problemdn?
Dank voor de reactie
 

CV__

  • #2
1) Niks solderen
2) Ding heeft volgens opgave fabrikant een secundaire nominale stroom van 38 mA, hele ding is maar 0,45 VA.... dat is ca. 10% van het vermogen wat je wilt vragen.

= Nee, gaat niet werken. Ja; dat gaat problemen geven.

Ding heeft ook nog eens een no-load spanning van 17,5V; ook leuk..

Wat voor lampen wil je vervangen? Van die G4 12V Halogeen spots onder de keukenkastjes?

G4 in 12V LED lijkt mij uiterst beroerd werken. Ze hebben pas net de 220V GU10 LED's fatsoenlijk. Het is wel gewoon te koop overigens.

Ga eens bij de Zweedse meubeltoko kijken zou ik zeggen. En daar gewoon van die LED balken halen. Enige reden van G4 LED is het behouden van het huidige armatuur, wat eigenlijk alleen maar nadelig is voor de levensduur van de LED (elektronica er achter). Voeding moet je toch ook al vervangen. Losse G4 LEDs + nieuwe voeding... compleet nieuwe LEDbalk is net zo duur en veel beter.

LED's moeten normaliter voorzien zijn van een stroombron. Bij E27 LED lampen zit dat verwerkt onderin de lamp. Bij GU10 LED's... idem. Probleem is dat dat allemaal warm wordt. Bij G4 heb je nu eenmaal nog minder ruimte... dus wordt dat allemaal nog fragieler.
 

Jede

  • #3
Dank je zeer !
Stof tot nadenken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu