Speling deurslot miele wasmachine

Gespikkeldevos

  • #1
Beste forumleden. De deur van onze miele wasmachine heeft ruimte op de sluiting. Ik kan dus de deur iets verder dichtdrukken zegmaar. Nu maakt dit behoorlijk wat lawaai tijdens het draaien. Kan ik deze ruimte wegstellen of heb ik een nieuw manchet nodig om dit op te lossen? Alvast bedankt.
 

Rusako

  • #2
Denk dat de deur slot versleten is! met los/dicht doen.in de loop v/d jaren.
 

Jerommeke99

  • #3
Nieuwe manchet !
Gr Harm
 

Peterke

  • #4
Hallo mensen deze 2 bovengenoemde oplossingen zijn niet altijd nodig!
Welk model heb je er zijn namelijk 2 verschillende updates voor bepaalde miele machines
 

Hijdoethetnog

  • #5
@ peterke,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een Miele W463 hele kleine water straaltjes lekken langs de voorwand (op 6 uur en op vier uur van de deur) vooral bij water innemen gebeurt dit.
Het glas van de deur zit netjes recht. Het scharnier van de deur stevig vast gezet op de voorwand toch nog steeds lekken.
Ik vermoed geen gaatjes in het machet want met een lege wasmachine lekt die niet. zit er een normale hoeveelheid wasgoed in dan lekken langs de deur. De deur in het slot kan ik zeker nog 3-4 mm verder dicht drukken... Ik vermoed dat de was tijdens het wassen tegen de deur drukt??

Machet schoon, deur glas ook schoon

Tips welkom![/quote]
 

Peterke

  • #6
Hoi je probleem is dat bij deze machine het glas wat kan zakken en de onderkant van de machet wat zacht maakt
Oplossing
Banaan achtig wit schildje wat onder het deurglas gemonteerd dient te worden
En je moet de machet vervangen anders krijg je hem niet droog ...zal kijken of ik een foto of bestelnummer kan vinden
 

Hijdoethetnog

  • #7
Hallo Peter,
Ik zie dat het glas door 8 ¨vingers¨ op zijn plaats wordt gehouden deze zitten rondom het glas en die vingers maken één geheel met de stalen deur waar het gas in zit. Ik zie wel dat het glas rust op de onderste vingers. tussen de bovenste vingers en het glas zit ongeveer 2-3 mm ruimte. Ik kan het glas dus wat naar boven bijstellen. Is dat dan de oplossing?
Dat banaantje waar jij over schrijft is dat een origineel onderdeel of een zelf bedachte oplossing?

Zeer bedankt voor je reactie!
 

Peterke

  • #8
Ja dat is een origineel wit half maandje wat over 2 van de onderste vingers valt en glas omhoog houd
Heb vandaag iemand van miele aan de telefoon gehad die mij vertelde dat het niet meer leverbaar is vanuit miele
Ben er nog achteraan aan het gaan
Ws heeft een onderdelen leverancier in eindhoven er nog liggen
Vraag dan naar witte banaanachtig schildeje voor deurglas te ondersteunen!!!
En nieuwe machet er in!!!
 

Hijdoethetnog

  • #9
Gevonden!
Miele
SKU? 0.26.28.27-0
EAN: 8713411108488
MPN: 5869900

Mag hier geen link plaatsen Maar; dat repareer ik zelf wel :-)
22 euro.
Super bedankt voor die bananen tip !
 

Hijdoethetnog

  • #10
Nog een laatste opmerking: Het plaatsen van dat kunststof halve maantje (door Miele ¨dichtrand voor het glas van de deur¨ genoemd) Was voldoende om het lekken te stoppen. Ik heb dus geen nieuwe manchet hoeven plaatsen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu