Spanningsdip bij inschakelen waterkoker

Koekeloer

  • #1
Als ik mijn elektrische waterkoker inschakel, gaat mijn verlichting (deze wordt via een dimmer gestuurd) duidelijk zichtbaar minder fel branden. Bij uitschakeling van de waterkoker branden ze weer feller. Zou dit aan de dimmers kunnen liggen, of moet ik het ergens anders zoeken?

:(
 

Fiesiekus

  • #2
Kan zijn dat er ergens een slecht electrisch contact in een lasdoos zit.

Zie ik daar een Famous Grouse? Ook Glennfiddich....?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Staat je huis een beetje achteraf en als enige op het eind van een lange electraleiding?
Bij mij is dat wel zo en ik heb dus hetzelfde effect met de waterkoker, en mijn haakse slijper bijvoorbeeld.
 

Black Knight

  • #4
Wij hebben dit hier in huis ook een beetje met de frietketel (3200 W) in de keuken. Ook in de werkplaats (waar slechts enkele stopcontacten op algemene buitengroep hangen, de rest hangt apart) valt soms zelfs een van de TL-lampen even uit bij het inschakelen van de haakse slijper in 1 van voornoemde stopcontacten. Dit komt hier waarschijnlijk door de afstand zekeringkast-werkplaats (enkele tientallen meters).
 

Appeltje

  • #5
Hier ook met de frituurpan in de schuur (3250 watt idd). Ik ga die binnenkort dan ook op een andere fase hangen en hopen dat het dan over is (in ieder geval voor de verlichting in de woonkamer ;) ).

Gr. Ries.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu