Spackplafond repareren

Heemsk

  • #1
Hallo,

Ik zit met een probleempje.

Ik heb toen ik twee jaar geleden mijn huidige huis betrad de muren en plafonds met spack laten spuiten.
Nu twee jaar later ga ik verhuizen, maar het plafond begint op een aantal plekken in de huiskamer en los te laten. Waarschijnlijk was de voorbehandeling niet goed.
De klus was via via gedaan en kan er nu twee jaar later niet meer op terug komen.

Omdat het een sociale huurwoning is, gaat de woningbouw niet blij zijn met het plafond. En omdat je officieel de muren ook niet mag laten spuiten, wil ik het huis zo netjes mogelijk afleveren met de hoop dat de volgende huurders de muren zo willen houden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste het plafond kan herstellen? Het gaat over een ruimte van ongeveer 30 m2, waarbij schat ik verdeeld over het hele plafond 25% naar benden gekomen is. De stukken die wel zitten, zitten ook goed vast.

Nu weet k dat er spuitbussen met spack zijn, maar deze zijn ongeveer 15 euro met m2, dus dat wordt een pittige rekening.
Ik wil sowieso het plafond witten voordat we gaan. De originele onderlaag is ook spack, alleen is er door de nieuwe laag niveauverschil te zien.

Ik hoop dat iemand kan helpen!
Bedankt
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu