Spack muren verven: opfrissen en kleur. Vrouwenadvies!

Zeeuw

  • #1
Hallo allen,

Ik heb al aardig rond gelezen op dit forum m.b.t. het verven van spackmuren.

Ik heb mijn eerste woning gekocht en krijg over 3 maanden de sleutel. Overal in de woning zijn de muren en plafonds voorzien van spackwerk. De kleur is wit (welke precieze kleur weet ik niet, maar ik wil ral9010 gebruiken) en we willen alle muren en plafonds opfrissen. Daarnaast zou ik graag één wand in de slaapkamer van een donkergroene kleur voorzien en zo ook in de woonkamer.

Nu lees ik op het forum dat de beste manier is:
1. Schoonmaken/ontvetten. Hoe doe je dit handig met die fijne korrels op de muur? Er moeten geen pluizen van een doekje aan blijven haken. Misschien met een borstel?
2. Voorstrijk voor zuigende ondergrond gebruiken. Dit spreekt denk ik voor zich. Bij de bouwmarkt voorstrijk voor zuigende ondergrond kopen en aanbrengen.
3. Muurverf aanbrengen.

Mijn vraag is vooral: hoe breng ik het beste de voorstrijk en de muurverf aan?

Ik las: de randen opzetten met een kwast en direct rollen over de randen met een 10cm radiator vachtroller. Daarna de vlakken inkleuren met 25cm vachtroller met telescoopstok. Telkens de rollers goed voorzien van verf.

Nu mijn vraag: Ik zit te denken om een verfspuit te huren, omdat ik denk dat het makkelijker aanbrengen is (gewoon spuiten) en sneller gaat... Maar ik twijfel, omdat ik niet weet of het bijvoorbeeld moeilijk is om de spuiten. En natuurlijk moet je een stuk meer of beter afplakken.

Daarnaast twijfel ik over voorstrijk. Ik weet niet of de muren al eens eerder zijn opgefrist en voorgestreken door vorige eigenaren, BJ 1978 dus kans is wel aanwezig lijkt mij.

Hebben jullie tips voor mij? Graag jip en janneke vrouwentaal en eventueel met waar je welke producten kan kopen.

Alvast hartelijk bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Hier is zoveel te vinden.
Spuiten is niet voor iedereen weggelegd, ik zou het gewoon met de roller doen.
We noemen hier geen namen van producten en bedrijven.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu