Spachtelputz over Fix&Finish

Peer3

  • #1
Hallo,

Ik heb onze muren gladgetrokken met fix&finish. Nu moet daar nog een laag spachtelputz overheen. Vraag is: kan dit er rechtstreeks op, of moet de muur nog een voorbehandeld worden met iets en zo ja, met wat?

Alvast bedankt voor de reacties/antworden/tips.
 

Fiesiekus

  • #2
Misschien om te sterke zuiging te voorkomen met een voorstrijk. Maar volg vooral de gebruiksaanwijzing op de spachtelputzemmers!!
 

Eye_in_the_Sky

  • #3
F&F is vaak te glad om lekker te kunnen spachtelen. De korrels in de putz willen dan wel eens gaan schuiven.
Daarom strijk ik altijd voor met voorstrijk met 'zand' erin. Dat heft de zuiging op en maakt de muur lekker ruw.
Bij de vakhandel kun je de voorstrijk trouwens ook op kleur laten mengen. Dat geeft een mooier eindresultaat.
 

EdP

  • #4
He? Meen je dat nou? Ik zie niet helemaal voor me hoe de kleur van de voorstrijk zichtbaar zou moeten zijn door de spachtelputzlaag heen.
 

Eye_in_the_Sky

  • #5
Tsja, ik snapte het zelf ook niet maar zie wel een klein beetje verschil in kleur tussen de muur waar wel in kleur is voorgestreken en waar niet.

Bij spachtelen heb je wel een van die 'open stukjes' en daar kun je dan een iets lichtere kleur krijgen. Daarom gebruikte de stucadoor voorstrijk in dezelfde kleur als het spachtelputz.
De meerprijs is trouwens nauwelijks merkbaar in vergelijking met de kosten van de spachtelputz (en de stucadoor).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu