Souterrain/ Kelder

Carla

  • #1
Wij zijn bezig om het souterrain uit te graven tot een hoogte van ca. 2.80. In eerste instantie was deze 1.60 hoog. Het gaat om een herenhuis met souterrain, bel-etage en 1e en 2e verdieping.

Er moet dus een betonnen bak gestort worden om het vochtvrij te maken.
Ben al enige tijd aan het surfen op het net, maar kom niet echt verder.

Ben op zoek naar een bedrijf die alleen de bak zou willen storten. Het uitgraven etc. wordt allemaal geregeld.

Wie of wie heeft er ervaring mee of weet waar ik terug? :?:

Alvast bedankt.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Er zijn twee mogelijkheden in dit geval:
  1. Je zoekt advies over hoe je die bak zelf zou moeten storten.
    In dat geval ben je in principe op dit (klus)forum aan het goede adres.
    Zij het dat het advies vermoedelijk zal zijn, dat je er een vakman bij moet halen, omdat zo'n uitgebreide verbouwing niet via een forum te bekijken is.
  2. Je wilt weten welk bedrijf zich aanbiedt om het werk te doen, of welk bedrijf aangeraden wordt. Dan ben je hier aan het verkeerde adres, want verstrekken van informatie over bedrijven doen we hier niet!
 

Carla

  • #3
Beste Kees,

Bedankt voor je reactie.

Over je eerste mogelijkheid.
Weet jij hier zelf meer vanaf? Ben wel benieuwd naar hoe we het zouden moeten doen, als we zelf zo'n betonnen bak willen storten, bewapening maken etc.

Tweede is duidelijk voor mij. Maar was gewoon benieuwd of er op dit forum iemand bekend met z'n klus is. Om eventueel tips aan te horen.

Alle "klus"tips m.b.t. deze grote klus zijn welkom.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Nee, Carla, zelf heb ik daar geen kijk op.

Ik ben geen bouwkundige en kan dus geen enkele inschatting maken wat er bij komt kijken om die betonnen bak te maken. Temeer daar er, heb ik begrepen uit je probleemstelling, een heel "herenhuis" bovenop "rust".

Voor zoiets heb je echt een bouwkundige, of op zijn minst een aannemer nodig, die ter plekke de situatie beoordeelt en je van advies kan dienen.

Ik betwijfel of iemand hier op het forum daarover op afstand een bruikbaar, maar vooral verantwoord advies kan / wil geven!

Ik weet ook niet, of het zo verstandig is, dit zelf aan te pakken. Je zou niet de eerste zijn, die wel "eventjes" een wijziging aan een woning aanbracht, en na verloop van tijd onverwachte effecten kreeg, in de vorm van (bij wijze van spreken) een instortend huis.

Vergeet niet, dat je ook een en ander aan de waterhuishouding onder het huis gaat veranderen. Om het niet te hebben over opwaardse krachten.
Houd er rekening mee, dat bij onvakkundig zelf zo'n verbouwing uitvoeren, geen enkele verzekeringsmaatschappij iets zal uitkeren ingeval van schade!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Ik heb maar één advies, haal er onmiddelijk een bouwkundige bij, u loopt een heel groot risico dat u onherstelbare schade veroorzaakt aan het huis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu