Snaar aanspannen Marijnen MD19 droger: hoe? [OPGELOST]

Theimon

  • #1
Mijn wasdroger, een Marijnen MD 19 (Mod. nr. G 98201, F. nr. 861200836) kreeg het voor elkaar om de v-snaar te breken en daarmee de spanrol ook te slopen. Geen probleem. Nieuwe onderdelen besteld en binnen gekregen en begonnen met de werkzaamheden.
Ik heb de v-snaar om de trommel liggen en laat m langs de spanrol en de aandrijfas lopen zoals het hoort (glad langs de spanrol, geribbeld langs de as). Tot zover alles goed. Het heikele punt is hoe ik hem moet aanspannen. Ik moet de motor rechtsom kantelen om deze strak te krijgen. Als ik m duw trekt ie inderdaad strak en gaat de trommel netjes mee draaien. Het probleem is dat de motor ook weer naar zn originele stand gaat als ik m los laat. De motor blijft gewoon door draaien maar de rest draait dan uiteraard niet meer mee.
Ik heb al veel lopen zoeken (echt veel :(), ik krijg echter niet gevonden hoe ik de boel strak moet trekken. Kan ik de veer op een of andere manier afstellen dat de motor altijd naar rechts wordt "geduwd"?
Het was een tweedehands droger, oud beestje, dus ik heb geen handleiding of wat dan ook. Ook de Marijnen site bood geen uitkomst.
Alle hulp is welkom en bij voorbaat dank.

Edit: Zodra ik dit allemaal tikte probeerde ik gewoon een "laatste strohalm". Ik was gewoon te voorzichtig. Je moet de moter gewoon zover mogelijk naar rechts duwen en dan de v-snaar er omheen wurmen.
Ik kon de post niet deleten, dus dan maar deze edit. Eigenlijk een stukje forum vervuiling, excuus.
 

DSR9500

  • #2
Dankjewel voor de uitleg.
Zoiets kun je echt geen vervuiling noemen :D

Zelf repareren geeft toch een fijn gevoel :P
 

Theimon

  • #3
Dsr9500 schreef:
Dankjewel voor de uitleg.
Zoiets kun je echt geen vervuiling noemen :D
Mja, zo kan je het ook zien, misschien heeft iemand er nog iets aan in de toekomst ;)
Dsr9500 schreef:
Zelf repareren geeft toch een fijn gevoel :P
Een waarheid als een koe!! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu