SMEG FAB32V7 koelt niet, slaat wel aan

Regina93

  • #1
Hoi allemaal, ik heb onlangs een tweedehands smeg fab32V7 gekocht en liggend vervoerd (heel stom, weet ik nu). Ik heb de koelkast ruim 4 dagen stil laten staan en toen aangezet.
Het is een koel-vries combi met twee verschillende compressors. De vriezer werkt goed, maar de koelkast lijkt niet koud te worden (niet kouder dan 15graden althans). De koelkast slaat wel keurig aan en blijft lopen, maar na 48uur lijkt het zonder resultaat. Ik heb de koelkast helemaal schoongemaakt -voorzichtig en netjes volgens handleiding uiteraard-, maar lijkt geen verschil te maken. Ik heb al veel gelezen over olie in het koelsysteem en dat dat onherstelbaar zou zijn en verschillende monteurs geven verschillende boodschappen. De een zegt direct dat ze niet komen omdat ie afgeschreven zou zijn, de ander zegt dat het best verholpen kan worden (maar met wat voor een prijskaartje dan..?).
Er zijn me paar dingen opgevallen. De compressor van het koelkast gedeelte, (koelkast heet er twee een voor de vriezer en een voor de koelkast) wordt gewoon warm, ook één koude leiding en een warme, maar de kleine leiding die uitsteekt (doodloopt) naar buiten lijkt verdraaid. Bij de compressor van het vriesgedeelte loopt die leiding recht naar boven en bij het koelgedeelte zit ie met een knik naar beneden (zie foto). Zou dat het/een probleem kunnen zijn? Ik durf het niet zomaar op goed geluk recht te buigen.
Verder hoor ik het gas/vloeistof door de koelkast lopen en als ik van binnen uit zachtjes in de linker bovenhoek druk hoor ik een toename van “gesis
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu