Slot, scharnier en cilinder welke smeermiddel ?

Bekir1

  • #1
Hoi allemaal,

ik heb verschillende forums en informatie gelezen en ben er niet helemaal uit inzake smeren van de in het onderwerp vermelde onderdelen.

Wat kan ik het beste gebruiken om scharnieren, sloten en cilinders in te smeren?

Ik wil gewoon thuis alles ( deurscharnieren, sloten, cilinder voor/achterdeur) periodiek onderhouden met goede spullen.

ik heb verschillende dingen voorbij zien komen, grafiet? wd40? teflon? TF089? mos2? cilindersmeer?
 

Poster

  • #2
Voor cilinder sloten zijn er apparte smeermiddelen, het gaat erom dat het niet " kleeft" in u inbox staat het merk, de rest kunt u met WD40 onderhouden.
 

Bekir1

  • #3
Ik heb je bericht over het merk gezien.
En bedankt voor de reactie :D
 

Roeli1

  • #4
Er zijn veel verschillende middelen voor het smeren van sloten, maar soms zijn ze ook voor een bepaald type bedoeld. Zoals grafiet. Dat kun je eigenlijk alleen gebruiken voor scharnieren en openslot systemen. Voor cilindersloten en daarop lijkende slot eis het verstandig om slotspray of siliconenspray te gebruiken.

Hier staat precies alles uitgelegd over slot smeer middelen:****


Link verwijderd i.v.m. reclame, zie de forumregels, mod.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #5
Ik heb het afgelopen jaar al het hang- en sluitwerk aan de buitenzijde van mijn woning vervangen. De fabrikant gaf aan dat de cilinders en meerpuntssluitingen niet gesmeerd hoeven te worden. De smering (vet) die nodig is zit er reeds in.
 

De Bob

  • #6
Alle sloten zullen "voorgesmeerd" worden, maar aan de kust waar ik familie heb wonen , strandzijde en dorp, komt toch alles dik onder het zand te zitten, zand zit op het slot en wordt vrolijk met de sleutel naar binnen gewerkt, sloten moeten dan ook regelmatig met een niet vettig smeer middel worden gereinigd/gesmeerd, daar zijn speciale middelen voor ontwikkeld, die niet vet zijn, maar het slot wel onderhouden

Om maar niet te spreken van de luchtfilters van de auto's.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu