Sleutel vast in slot archiefkast

DB.

  • #1
Bij het snel openen van een archiefkast is er iets fout gegaan. De deur ging wel open maar de sleuf inde cilinder ging niet naar de verticale stand maar naar een horzontale stand . Bij het herinsteken van de sleutel bleef deze half in het slot steken.

Met geen mogelijkheid krijg ik hem er uit ,of er weer in ?
Is er een slotenmaker op het klusforum die me een tip kan geven hoe de sleutel er weer uit te krijgen en het geheel weer functionerend te krijgen ?

Groet
 

Piet48

  • #2
Als de cilinder niet in de eindstand staat dan kan hij niet geblokkeerd zijn door de pennen die van buitenaf in de gaatjes veren.

Dus in principe moet de sleutel er nog uit kunnen.

Misschien met een hefboom constructie? (koevoetje)

Ik heb het ook wel eens toegepast met een sleutel waarvan de topjes zo scherp waren dat de sleutel ook vast liep in de cilinder.

Gr. Piet
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Ik zou met iets minder geweld beginnen, probeer met bijvoorbeeld een schroevendraaier lichtjes op de achterkant van de sleutel te kloppen en tegelijkertijd de sleutel te draaien.
 

DB.

  • #4
Er zit een grote sleutelring aan waar ik met heel met grote kracht aan heb getrokken. Geen beweging in te krijgen ?

Ik vraag me af of hij er weer helemaal in moet om te kunnen draaien ?
 

Piet48

  • #5
Plaats foto's voor de duidelijkheid.

Gr. Piet
 

DB.

  • #6
Bedankt voor de reacties.

De kast is onderdeel van een te verkopen huis.
Het huis is inmiddels verkocht.

Ik denk dat de beste oplossing is dat de nieuwe eigenaar er een ander slot in zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu