Skylt Lak korrelig tijdens aanbrengen op teakhout

William85

  • #1
Gisteren ben ik begonnen met het aanbrengen van een eerste laklaag op mijn teakhouten badmeubel. Na licht opschuren en ontvetten (water met een dopje Sint Marc) ben mijn teakhouten badmeubel voor de eerste keer gaan lakken met Skylt Original (2K) lak. De lak heb ik gemengd in de verhouding 1:15 (125 ml lak en 8.3 ml verharder) en deze na goed geroerd te hebben 10 minuten laten staan. Vervolgens heb ik weer opnieuw geroerd en ben daarna begonnen met lakken. Ik heb hiervoor een Anza vilt rollertje gebruikt. Bij het aanbrengen van de lak bleek deze op sommige plekken een korrelige structuur te krijgen en na verloop van tijd hechten zich ook korrels aan de viltroller. Wat ik alleen ben vergeten is het voorafgaand aan het mengen de lak en harder eerst apart te schudden of door te roeren.

Nou vraag ik mij dus af wat hier eventueel mis gegaan zou kunnen zijn?. Zou deze korrelige vorm kunnen komen door het niet vooraf schudden van beide flessen, het niet door een verffilter halen van de gemengde lak, het gebruik van water met Sint Marc om het meubel vooraf schoon te maken, geen bijbehorend Skylt rollertje gebruikt? De lak zelf was overigens niet korrelig in de verfbak.

Alvast bedankt.
 

William85

  • #2
Misschien dat er teveel harder in het mengsel heeft gezeten waardoor deze bij het uitrollen meteen begon te klonteren. Heb wel de voorgeschreven mengverhouding van 1:15 aangehouden en deze netjes afgemeten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu