Siemens wasautomaat trommel draait niet meer

Nicole8

  • #1
Wij hebben een Siemens WH54880 wasmachine van bijna 5 jaar oud.

De machine deed het prima maar van het één op andere moment draait de trommel niet meer. De trommel draait wel wanneer je hem handmatig ronddraait.

Pakt wel water en pomt het weer weg. Op het moment dat de machine normaal zou gaan draaien tijdens het programma hoor je (electrisch) getik. De snaar aan de achterkant is (volgens mij) goed.

Al in andere berichten gelezen dat het de koolborstels kunnen zijn. Maar stopt de machine er dan van het één op andere moment mee? Of vertoond hij dan meestal al eerder kuren?

Wie wil mij adviseren?
Bij voorbaat heel erg bedankt.

Nicole
 

Co de Witgoedman

  • #2
Model bestaat niet, moet dit merk geen Siemens zijn??
 

Nicole8

  • #3
Ja, u heeft gelijk: een Siemens behoorlijk suf van mij!
Sorry
 

Henny

  • #4
Het is inderdaad mogelijk dat de motor, zonder voortekenen, er mee stopt.
Demonteer de motor en controleer de koolborstels.
De benodigde koolborstels is afhankelijk van het type motor welke gebruikt is.
De meest voorkomende borstel is: onderdeelnummer 154740
(borstel 12x5 met veer en klem)
Bij FHP motoren is het onderdeelnummer: 173028
 

Nicole8

  • #5
Bedankt voor het advies. Ik heb begrepen dat de motor laten vervangen best prijzig is. Denkt u dat dat nog de moeite waard is voor een machine als deze?

U schrijft dat de motor er zonder voortekenen mee kan stoppen, geldt dit ook voor de koolborstels? Kunnen deze ook plotseling zo versleten zijn dat de machine ermee stopt zonder dat er ooit iets te merken is geweest?
Vr gr. Nicole
 

Henny

  • #6
Met de opmerking: de motor stopt ermee, bedoelde ik niet te zeggen dat de motor defect is.
Als de motor niet meer draait, komt dit meestal door versleten koolborstels.
Deze eruit halen (losse borstels zitten een koperen houder) en, indien deze bijna op zijn, vervangen.
 

Co de Witgoedman

  • #7
Geheel met Henny eens, vervang de koolborstels.
 

Nicole8

  • #8
Jullie zijn geweldig! Heel erg bedankt! Gisteren de koolborstels vervangen, de wasmachine draait weer prima :lol: !
 

Co de Witgoedman

  • #9
Namens ons beide, Henny heeft het op dit moment erg druk, bedankt voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu