Siemens vaatwasser geeft kortsluiting

Rudidress

  • #1
Het betreft een siemens
E.NR. SN57202/01
FD 7010 050757

De vaatwasser geeft kortsluiting. Nu na het weghalen van de front merkte ik dat de kabelboom die onder het afwasmiddel en spoelmiddel bakje hangt heel vettig is. Een soort zwart pek achtig afkomstig denk ik van de bekleding van de wand.

In het bakje aan de frontzijde zit een soort, hoe moet ik het omschrijven, een soort weerstand in een zwarte klips die in het witte bakje vastzit, een kabel is verbonden met het sluitcontact van de deur.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn, wanneer ik met een ohmmeter meet tussen de contacten geven deze niet door.
Ik heb wel een kabeltje hersteld waarvan de isolatie beschadigd was, dit was de verbinding tussen het stukje met de zwarte klips en het sluitcontact van de deur.
Iemand suggesties of ervaring met dergelijk probleem
Tot horens en alvast bedankt,

Rudi
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Rudidress schreef:
Zou dit de oorzaak kunnen zijn, dit geeft in ieder geval met door
Kun je dat nog even verbeteren want het is niet duidelijk wat je daarmee bedoelt. Bedoel je een verbinding die je meet of juist niet?

Verbeteren kun je met de bewerk-knop rechts boven het bericht.

Succes met je probleem
 

Co de Witgoedman

  • #3
Vettige substantie is lekkage uit de naglansbak, deze lost de bitumen laag op van de binnenwand en tast de bekabeling aan.
 

Janavg

  • #4
Het zwarte dingetje waar je het over hebt is een reedcontact voor de glansspoel indicator. Kijk eens aan de onderzijde van de deur waar de kabelboom de machine in loopt.

Zijn hier geen draden beschadigd? Bij het repareren van een kabelboom komt de klacht vaak terug. Het meest verstandig is om een kabelboom te bestellen. Is wel wat werk maar dan is het weer 100%.

succes Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu