Siemens vaatwasser e25

Thijsschetters

  • #1
Hoi allemaal.

Mijn Siemens vaatwasser geeft code e25, en er blijft water in de kuip staan. Dit is gekomen nadat een glas gebroken was in de vaatwasser en mijn vrouw het blijkbaar niet nodig vond alle stukjes eruit te halen. ;)
Pomp uitgebouwd, draaide schokkerig rond, dus vervangen. Foutcode blijft echter. Alle stukjes zijn er echter uit.
Ik heb voor de zekerheid het riool doorgespoten met de hogedruk. (Riool is vaker een probleem bij ons)
Daarnaast heb ik het labyrint verwijderd en helemaal gereinigd. Er zat een verstopping rondom de beluchter.
Foutcode is er nog steeds. :s
De afvoerslangen zijn wel zichtbaar wat vuil, maar ik denk niet verstopt. Na vervangen van de pomp heb ik het plastic inlaatje terug geplaatst. Overal op het web vind ik als mogelijke oorzaak een rubber keerklepje, maar ik kan deze niet vinden, wie weet waar hij zit?
Hoort het water continu in hef labyrint te blijven of niet? En hoe hoog ongeveer? Iemand andere mogelijke oplossingen? Machine is een SD6P1s met E-nr. SN69M003NL/01.

Wanneer hij probeert af te pompen zie ik alleen even wat beweging in het water linksonderin het labyrint, maar echt wegpompen likt dus inderdaad niet. Je zoet telkens even een ‘klotsje’.

Wie heeft raad?

Edit; zojuist eens het volgende geprobeerd; de vlotter omhoog houden om geforceerd af te pompen. Zelfs dat probeert hij 3 keer kort te pompen, een gooit hij er dus telkens een klotsje uit, en daarna stopt hij met proberen. Het is heel ritmisch, hij probeert telkens ongeveer 1,5 seconde te pompen, en stopt dan 2 seconden of zoiets.
Een keerklepje of iets zie ik nergens zitten. Kan het de optische watersensor zijn?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu