Siemens vaatwasser blijft pompen

Arjan-V

  • #1
SL65A591/21
FD8303

Als je de vaatwasser aanzet dan begint hij gelijk te pompen, resetten helpt niet en er is geen lekkage te zien onder de machine.
Na het resetten kun je wel een programma kiezen maar die loopt hij niet af, pomp draait alleen maar, als ik er water in gooi pompt dat gewoon weg.

Wie weet waar dit aan kan liggen, mijn vrouw begint namelijk te zeuren...
:mrgreen:
 

Arjan-V

  • #3
Ik zal morgen de boel open schroeven en kijken wat we tegen komen.
Bedankt voor de pdf.
 

Arjan-V

  • #4
Heel herkenbaar die plaatjes in de pdf, ik ben de boel nu aan het schoonmaken, die waterzak is een lastig klusje, ik ben met soda bezig...

Op de bodem ligt wel wat water maar te weinig om de schakelaar te activeren, of er moet aan de andere kant van de machine nog een schakelaar zitten.

Nu weer verder met spoelen.
 

Co Witgoedman terug

  • #5
Deze modellen vaatwassers starten altijd eerst met afpompen, daarna wordt het labyrint met water gevuld.
Een evt continue afpompen kan door 2 dingen gestart worden:
1 het onderste schakelaartje bij de regelaar, pdf rechtsonder, wordt geactiveerd tijdens vullen of door de drijver onderin die de rode staaf omhoog drukt.
2 Kortsluiting van de sturing op de electronic.
 

Arjan-V

  • #6
Nou ik heb het voor elkaar... het plastic vel achter het labyrint is kapot :shock:
Zit nu in dubio wat te doen, weet iemand waar ik prijzen van onderdelen kan vinden, eens kijken of repareren nog zin heeft, de vaatwasser is tussen de 7 en 8 jaar oud.
 

Co Witgoedman terug

  • #7
Plastic even proberen te herstellen met ducktape.
Dit kan alleen bij beperkte schade.
Nieuwprijs van een labyrint ligt op ongeveer 150 tot 175 euro.
 

Arjan-V

  • #8
Ducktape gaat in mijn geval niet werken.

Ik ben iets te enthousiast met perslucht geweest

:oops:

Begon goed, na vullen met water voorzichtig lucht inspuiten, er kwam al rotzooi los. Alleen de laatste keer teveel water i.c.m. teveel lucht = boem!!
Duur leermoment...
 

Arjan-V

  • #9
Ik heb het labyrint gerepareerd met pvc ruitfolie van 0.5mm dik,met speciale lijmkit i.c.m. PP primer zou het goed moeten gaan :cool:




Zoals je kunt zien is het vuil verdwenen



De lijm moet nog 12 uur uitharden en dan gaan we de boel weer monteren en test draaien. Nu de bodem er nog onderuit om alles droog en schoon te maken...
 

Co Witgoedman terug

  • #10
Ik hoop dat dit gaat, maar ik heb mn twijfel als ik dit zo zie.
De folie zorgt ervoor dat er 3 gescheiden compartimenten zijn, ik hoop dat u wel deze scheiding gehandhaaft heeft.
 

Arjan-V

  • #11
De folie is exact hetzelfde bevestigt als origineel, dus dat kan geen probleem zijn.
Het enige waar ik mij zorgen om maak is de hechting van de kit op het PP labyrint.
 

Arjan-V

  • #12
En hij draait weer :D
Tot nog toe blijft alles droog, nog een half uurtje en hij is klaar met zijn programma.
 

Arjan-V

  • #14
Die handleiding heb ik ook niet gevonden.
Ik heb hem gedemonteerd zoals in de pdf die je aanhaalt, maar ik ben nog verder gegaan en heb de hele bodem verwijderd, toen kon ik overal goed bij om alles schoon en droog te maken.

Het gebersysteem is redelijk simpel te demonteren, het zit in elkaar geklikt.
Nadat ik de schakelaars verwijderd heb kon ik de delen in een sopje en met een tandenborstel schoonmaken.
Succes.

Morgen de zijpanelen en de deur er weer op en dan kan hij weer op z'n plek, is moeders de vrouw... en vooral mijn dochter ook weer blij. :mrgreen:
 

Schoon01

  • #16
Hoe kan ik de bodem verwijderen? Moet ik de vaatwasser dan op zijn kop zetten?
 

Arjan-V

  • #17
Zo heb ik het wel gedaan, er kan nog wat water uit je zoutreservoir lopen.

De bodem zit met 4 schroeven vast,

het is wel wat priegelen met de stekkers die aan de bodem vast zitten

de houders waar de deuropenhoudtouwen doorheen gaan, als je de bodem een beetje omhoog haalt kun je deze een beetje verdraaien, dak kunnen ze uit de ophanging gehaald worden, dan kun je de houder uit de deur haken, helaas geen foto's gemaakt :?

de motorophangrubbers, enz.

Hier nog een pdf waar je misschien wat aan hebt

succes
 

Gert61

  • #18
Bij mij bleef de pomp van mijn Siemens vaatwasser doorpompen. Resetten hielp niet.
Een paar gematigde klappen met de vuist tegen de zijwand echter wel!
Ik denk dat de klem zittende vlotter dan los schiet.
Scheelt een hoop werk !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu