Siemens vaatwasser blijft pompen en start niet met programma

Eherle

  • #1
Ik heb een probleem met onze Siemens inbouw vaatwasser (E-nr SL65A591/24).

Als we hem aan zetten gaat hij water wegpompen en blijft dit maar doen terwijl het water al lang weg is. Hij start niet met zijn programma. Het vreemde is dat hij ook blijft pompen als je de deur open doet. Normaal gesproken stopt hij dan waar hij mee bezig is.

Deze problemen heb ik ook een paar dagen geleden gehad. Na wat gezoek en gepruts, schoonmaken van waterfilters bij kraan en 2 soda schoonmaakbeurten op het heetste programma deed hij het weer en hebben we de machine twee dagen gewoon kunnen gebruiken.

Vandaag kwam het probleem weer terug. Hij bleef eerst steken halverwege een wasbeurt en bleef maar pompen terwijl er geen water meer is. Opnieuw starten lukte daarna niet meer (ondanks resetten).

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is? En wat een mogelijke oplossing is?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Er staat water op de bodemplaat door lekkage, de afvoerpomp gaat lopen en de machine doet verder niets.
Verwijder de plint of een zijpaneel van de machine om te kijken waar het lekt en verhelp het euvel.
 

Eherle

  • #3
Na wat gezoek bleek mijn probleem veel overeenkomsten met diverse lekkages op dit forum te hebben. Na het schoonmaken van de niveaukamer, de geribbelde slang en het labyrint doet hij het weer.

Voortaan ga ik trouw om de maand een soda-wasbeurt doen.

Ik zeg dankjewel, Jan. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu