Siemens Siwaterm 7400 Serie IQ lekt water

Joost1

  • #1
Siemens condensdroger doet het nog gewoon goed, hij lekt alleen water omdat er niks in het waterreservoir terchtkomt. Dit reservoir is in ieder geval niet lek en volgens mij is de leiding die hem voedt ook nog heel.

Voor de rest heb ik de droger uit elkaar gehaald en er was alleen sprake van nattigheid aan de linkervoorkant bij het filter (en dus niet in andere compartimenten).

Heeft dit probleem te maken met een pomp die ervoor moet zorgen dat het water in het reservoir komt?

Het typenummer:
WT74000FG/04 FD 780300299
 

Joost1

  • #3
Hoi,

Dank je wel voor de tip (had de zoekfunctie nog niet gevonden).

Maar ik heb de oorzaak van het probleem nog niet helemaal door. Heb de slangetjes doorgeblazen en het zeefje waar het water de condensbak instroomt is ook niet kapot.
Er stroomt nu wel een beetje water in de condensbak, maar een deel nog steeds niet. Het lijkt me nu het beste om de pomp uit elkaar te halen, maar is dat als leek wel verstandig? (de pomp is namelijk goed weggewerkt)

Joost
 

Rene van den Engh

  • #4
Hallo,

Waar lekt de machine water? Voor of achter?

Lekt hij omdat er niets in het reservoir komt of komt er niets in het reservoir omdat hij lekt?


Mvg Vaatwasser
 

Joost1

  • #5
Hoi,

De droger lekt water waar het eruit kan lopen en dat lijkt rondom, maar aan de binnenkant is het alleen vochtig bij het filter linksvoor.

Je tweede vraag is een goede waar ik eigenlijk niet met zekerheid iets op kan zeggen. Maar ik denk dat er niets in het reservoir komt omdat de machine lekt, omdat het reservoir volgens mij het gewoon doet.

Groet Joost
 

Co de Witgoedman

  • #6
Zet de droger eens iets verhoogd zodat u kunt zien waar de lekkage start.
Alleen zo kunnen wij beoordelen wat er loos is.
 

Rene van den Engh

  • #7
Hoi Joost,

Ik denk dat je pompje verstopt is.
Dit omdat je vertelde dat er wel een klein beetje water in de opvangbak komt.

Mvg Rene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu