Siemens SE65M352EU verwarmt matig en droogt slecht

Dennis_ter

  • #1
Goedemorgen,
Mijn vaatwasser, een Siemens SE65M352EU, maakt sinds kort niet meer goed schoon en droogt slecht. Wanneer het programma is afgelopen en ik de deur open, komt we wel wat stoom uit, maar niet zoveel en niet zo heet als normaal. Ook de vaat voelt niet heet aan.
Ik heb al gezocht op het forum, maar ben niet erg handig, en ik vraag me af wat het probleem is, en hoeveel tijd dat een vakman kost om te repareren. Kunt u mij aan een antwoord/indicatie helpen?
Alvast hartelijk dank.
Groet, Dennis
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het verwarmingsrelais op de besturing zou een oorzaak kunnen zijn. Of een waspomp die onvoldoende druk opbouwt en daardoor het verwamingselement niet of maar af en toe inschakelt. Of er komt onvoldoende water de spoelruimte in. Wat dan weer veroorzaakt kan zijn door vervuiling in het toevoersysteem of door een defect ventiel onder het labyrinth.

Je ziet: legio mogelijkheden en het is daarom onmogelijk aan te geven of een reparatie mogelijk is en hoe lang deze gaat duren. En dat doen we daarom dan ook niet.

Houd er rekening mee dat de kosten voor reparatie best wel hoog kunnen zijn, hoger dan voor een ca 10 jaar oud apparaat de moeite waard is.
 

Dennis_ter

  • #3
Bedankt Kees, voor je snelle reactie.
Nog een vraagje.
Vragen alle genoemde opties een dure oplossing of is het mogelijk de kosten waard om iemand langs te laten komen? Een inschatting dus...
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Mijn (forum-)ervaring met apparaten van deze (zeer uitgebreide) serie is dat ze van binnen behoorlijk vervuild kunnen zijn. En dat betekent dat er meestal geen goedkope reparatie mogelijk is, omdat er meerdere zaken tegelijk spelen en omdat de uren van de monteur nu eenmaal betaald moeten worden.

Er bestaat voor deze serie een (duitstalige) reparatiehandleiding, waarin de belangrijkste oorzaken worden beschreven. Zie daarvoor deze link. Die zou je eens kunnen bekijken om een idee te hebben wat er zoal aan de hand kan zijn.

Over kosten doe ik geen uitspraken.
 

Dennis_ter

  • #5
Nogmaals dank Kees, erg behulpzaam.
We gaan kijken
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu