Siemens condensdroger probleem met reservoir

Sea

  • #1
Goedenavond,

Nadat ik het internet heb doorzocht om een oplossing een te vinden voor mijn probleem kwam ik op jullie site terecht en eerlijk gezegd ik vind het een topsite :lol:

we hebben een siemens WTXL2102, de laatste weken, na +/- 5min draaien geeft hij aan dat we het reservoir leeg moeten maken, terwijl hij al leeg is. Weet iemand waar het probleem aan ligt?

Alvast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Graag de nummers van de machine vermelden.
 

Sea

  • #3
Alvast bedankt voor Uw reactie,en ik hoop dat deze nummer de goeien is
WTXL 2102NL/07 FD 8410 200561 of deze T910250NL.
Groetjes :lol:
 

Henny

  • #4
Koppel de zwarte slang aan de achterzijde eens los.
Als er tijdens het droogprogramma water uitloopt, dan zit er een verstopping in de slang of het koppelstuk naar het opvangreservoir.

Als er geen water uitkomt, blaas deze dan eens krachtig door, richting de afvoerpomp.
 

Sea

  • #5
Hartelijk dank voor uw reactie. het is nu een beetje aan de late kant, maar morgenochtend zal ik dat als eerste proberen, en dan mail ik hoe het is afgelopen.
 

Sea

  • #6
Ik heb gedaan wat u heeft gezegd, tijdens het blazen in de slang die naar het reservoir gaat voelde het aan alsof er iets in de slang zat, want ik moest behoorlijk hard blazen. We hebben een was erin gedaan aan hij is aan het drogen. Tot nu toe gaat alles nog goed en draait ie nog, en normaal gesproken stopt hij er na ong 5min al mee.

Hartelijk bedankt.
 

Sea

  • #7
Ik ben er weer! Helaas bij de 2de droogbeurt is de droger ermee opgehouden... Wat mij wel opviel was dat de slang die naar het reservoir gaat kurkdroog was. Ik was aan het kijken hoe ik bij de pomp kan komen (mocht die een pomp hebben) Ik weet niet hoe ik erbij kan weet iemand hoe ik dit moet doen?

p."s: toen ik de droger kanteld om te kijken of ik bij de pomp kon vanaf de onder kwam er een hoop water uit.

alvast bedankt
 

Henny

  • #8
Als je de slang naar het opvangreservoir los hebt genomen, komt er dan condenswater uit het koppelstuk als de afvoerpomp draait?
Let wel, de afvoerpomp draait niet contineu tijdens het droogprogramma.
De afvoerpomp zit rechts achterin de machine.
Om hier bij te kunnen komen moet je de rechterzijplaat demonteren.
Let wel, dat deze ook nog met twee schroeven achter de klep aan de voorzijde vastzit.
Vaak is gewoon het zeefje van het opvangreservoir verstopt.
 

Sea

  • #9
Hoi,
ik heb gedaan wat u zei,het klopt helemaal , er zat een propje in de pomp. Die heb ik grondig schoongemaakt en inmiddels hebben we al 2 droogbeurten gehad zonder problemen.



Hartelijk dank voor all jullie hulp.
Ik ben er erg blij mee. :lol:
 

Gerrit

  • #10
Mooi dat het gelukt is. :super:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu