Siemens condensdroger droogt niet, melding "Reservoir L

Contactlenzen

  • #1
Ik heb een Siemens TXL 2403 condensdroger, die nog niet zo oud is E-Nr. WTXL2402NL/07 FD 8411 200100

andere nummers die ik er op tegen kwam:
474110330676001007 en T9402S0NL

De laatste week krijg ik telkens het irritante piepje met de melding "Reservoir legen", terwijl dit telkens leeg is.

Na het forum doorzocht te hebben heb ik de achter plaat er af gehaald en op het rode knopje geklikt, ik hoorde hem niet klikken. Hij deed het nu wel, echter kwam het vocht niet in het reservoir maar lag op de grond. (ik kreeg geen melding "reservoir legen")

Nu heb ik aan de achter kant een zwart slangetje los gehaald en doorgeblazen en die lijkt niet verstopt. Wanneer ik de condensor er uit haal, zie ik onder in de droger dat daar ook water zit.

Had ook bij een onderwerp gelezen dat het misschien het pompje kan zijn, maar denken jullie nu bovenstaande gelezen te hebben dat het inderdaad de pomp is die schoongemaakt moet worden? en waar zit deze verborgen en is dat goed zelf te doen?

Ik had overigens niet verwacht dat een Siemens al zo snel problemen zou geven.

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
 

Contactlenzen

  • #2
Hallo allemaal,

ik heb helaas nog geen reactie en hoop echt dat iemand mij kan helpen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Mvgr,
Marco
 

Henny

  • #3
Om bij de condens-afvoerpomp te komen. moet je de rechter zijplaat verwijderen.
(let ook even op de twee schroeven achter de witte klep aan de voorzijde)
Demonteer nu de aandrijfsnaar en de veer welke de snaar op spanning houdt.
Demonteer tevens de kunststof beugel, welke over de as van de motor geschoven zit.
Verwijder het kunststof kapje en de rubber slang.
Hieronder zit het afvoerpompje.
Neem deze uit de machine en demonteer het kapje, waar het schoepenradje inzit.
Meestal zit er een verstopping in het schoepenradje.
 

Contactlenzen

  • #4
Vriendelijk bedankt voor je reactie!

Maar is het overigens niet erg snel dat een Siemens zo snel deze problemen heeft?

Ik ga ermee aan de slag en zal een update geven zodra ik het gedaan heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu