Siemens combimagnetron doet vrijwel niets meer

Jerommmeke

  • #1
Hoi,

siemans HB84H501 heeft een tijdje geleden een vastgeplakte deurschakelaar gehad. Ik heb deze toen vervangen en sinds toen werkte alles perfect.

Gisteren abusievelijk de deur opengtrokken terwijl de oven aan stond. Kennelijk teveel stroom door de deurschakelaar gelopen waardoor deze wederom verbrand is. Ik had er nog een liggen hoewel 13 ampere ipv 16 en gemonteerd. Deur bij openen direct de zekering in de meterkast eruit.

Nieuwe deurschakelaar besteld (2 schakelaars in een unit) en vandaag gemonteerd.

Verlichting brandt, display en settings zijn in te stellen maar de oven wordt niet warm. Magnetron doet ook niets.
Draaiplateau draait niet in ovenstand en magetronstand.

Beide deurschakellaars werken, ik hoor ze klikken en heb ze doorgemeten. Hoofdzekering in de siemens is in orde althans 0 Ohm.
Klixons zijn ok.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Heeft iemand een service manual en/of schema van deze combi?

Hulp wordt zeer op prijs gesteld

dank
 

Repair-man

  • #2
Controleer alle microswitches , ook de andere deurschakelaar of deze werken met een multimeter.

Controleer of de deurnokken de microschakelaars volledig indrukken zonder tegen de deur aan te duwen..

Plaats het liefst originele onderdelen die bij het apparaat horen.

Aan je verhaal te zien was het verstandig geweest om beide deurschakelaars aan beide zijden van de deur te vervangen voor nieuwe (originele).
 

Jerommmeke

  • #3
Dank voor je tip maar had de andere deurschakelaar inmiddels gevonden.
Dacht dat er maar aan een kant een was. En ja hoor, dat was het probleem. Vervangen door een nieuwe en het werkt weer.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu