Shopmate arm saw model 5100 type 1

Snarfman

  • #1
Hallo klussers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Shopmate Power Tools arm saw model 5100.
Hij werkt maar er zit nog wel wat werk aan om hem weer 100% te krijgen. Iemand hier ervaring mee, en weet of er nog onderdelen te krijgen zijn?

Groet.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik heb deze nooit gezien, het lijkt me een heidense klus hiervoor onderdelen te krijgen, de machines zijn zo te zien qua leeftijd geschikt voor het museum.
 

De Bob

  • #3
Er is al eens een Shopmate 5200 op het forum langs gekomen. (Gedateerd koolborstel verhaaltje.)

Er is/was ook een Engels forum van shopmate(5200), probeer daar eens wat.(wel met account)

Verder kan ik geen onderdelen vinden van de 5100
 

Snarfman

  • #4
Bedankt voor de reacties.

Is inderdaad een oud beestje, ik denk begin jaren 60.
Hij werkt, alles loopt, alleen de lagers om de slee over de arm te laten lopen zijn versleten.

Ben zelf ook nog niets over de 5100 tegen gekomen. Maakt de uitdaging wel leuker!

Groet.
 

De Bob

  • #5
(Kogel)Lagers zijn meestal wel los te bestellen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Neem de lagers of de maten van de lagers mee, de maten en types staan op de zijkant of bestel ze via internet in ons land, lagers die bij fabrikanten in het buitenland besteld worden zijn over het algemeen schreeuwend duur.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #7
Lagers zijn inderdaad vrij universeel. De maatvoering en soort (qua afdichting, enz) staan als cijfers en letters in de lagers gedrukt.

Zoek een goede (uitgebreide) webshop op met lagers in het assortiment en je vindt er vast een uitleg over hoe je de codering moet lezen en wat deze betekent.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu