Senseo deksel gaat niet open

A

Anonymous

Gast
  • #1
Hallo allemaal,
Sinds gisteravond gaat mijn deksel van de senseo niet meer open!
Help wat moet ik doen????
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Dan is de senseo verstopt door of vette koffie of een koffiekorrel in het gaatje. Vooral de nieuwe type senseo heft er veel last van. Je kunt een dag wachten tot de druk er af is maar je kunt ook de de achter deksel verwijderen (klemmetjes indrukken met een kleine schroevendraaier en trekken). je ziet dan een slangetje met een trekbandje. Knip het trekbandje los en trek het slangetje eraf. Neem er even een doekje bij om de koffie op te vangen want er staat druk op. Nu zal de deksel weer open gaan. Slangetje terugzetten en nieuw trekbandje monteren. 5 min werk en klaar is ie weer.

sucses.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
rustig afwachten niet open maken met geweld hij heeft zich vakum getroken na een tijdje gaat hij vanzelf weer open de ene keer na een uurtje de ander wat langer
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Hee, jongens bedankt.

Mijn senseo was dus ook vastgelopen dus ik heb gegoogled en kwam hier uit, WACHTEN??? smorgens als je toe bent aan een bakkie koffie. Ff lekker snel daar heb je toch een senseo voor?

Groetjes, Esja die nu in conclaaf gaat met de senseo.
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Ik stond een half jaar geleden eens bij de technische dienst toen er een oudere man binnen kwam lopen met een vastzittend deksel. De knaap die hem te woord stond herkende het probleem direct en bij controle bleek zijn gelijk. De koffiepad zat er ondersteboven in, dat schijnt een van de meest voorkomende euvels te zijn waardoordedeksel niet langer meer wil opengaan.

grtx Ed
 
A

Anonymous

Gast
  • #6
Ik weet nog niet wat de oorzaak is van de vastzittende deksel Uit de berichten begrijp ik dat je een dag moet wachten. Zal dat doen indien dit niet het geval is vind je mijn Senseo terug bij het afval inzamel punt van de gemeente. Dit is mijn 2e Senseo in een jaar tijd die ook al voor reparatie terug is geweest naar Philips. Ik ben het nu echt zat. Het lijkt mijn geen toeval weer een maandag ochtend fabrikaat te hebben. Ik denk dat Royal Philips nog wat aan productontwikkeling moet doen.
 
A

Anonymous

Gast
  • #7
Geinspireerd door het artikele in de volkskrant over Senseo en filterpads, kocht ik het permanente filter van Melitta. Gevuld met een royale theelepel, dichtgeklikt en in het apparaat geplaatst. Aangezet en er volgde een kortdurend stroompje koffie, waarna alles vastliep. Apparaat opengemaakt zoals hieboven beschreven (plaats een schroevedraaier in de 4 uitsparingen aan de zijkant en wrik de achterwand voorzichtig 1 voor 1 los) en daarna het slangetje eenvoudig losgemaakt en weer vastgezet. Inderdaad zat er een koffiekorrel in de opening. Vervolgens maar weer een gewone pas gebruikt, ik wacht nog even met het opnieuw proberen. Dank voor de tips hier.

Gr, Jaap
 
A

Anonymous

Gast
  • #8
Krijgen te weinig koffie in het kopje, twee of een maakt geen verschil. herhaaldelijk ontkalken helpt niks. Ook zit er bijna geen schuim op. Nieuw type.
 
A

Anonymous

Gast
  • #9
de oorzaak van het vastzitten is dat het gaatje van het padhoudplaatje(waar je de pad oplegt) verstopt zit (waarschijnlijk door een koffiekorrel), dit gaatje is slechts 1mm in doorsnee. Als de senseo nu vast zit doe dan het volgende: verwijder het waterreservoir, dan zie je 8 kruiskopschroeven, draai deze eruit, dan kan de achterkant los, je ziet een slangetje vanaf de kop(bovenkant) komen, deze zit geklemd met een tirap op een buisje, knip de tirap door en wrik het slangetje voorzichtig los, let op, er komt water met koffie vrij, dus hou er papier onder, dan kan de senseo weer open, maak alles schoon, en zet de slang weer terug en vast met een nieuwe tirap(te koop bij oa.gamma), let in het vervolg op of de padhouder niet verstopt is(hou hem tegen het licht om te zien dat het gaatje niet is verstopt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu